Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
Bozzma schreef:...
Of je moet een stoker zijn van de giftige soort Vodka, die waar je blind van wordt..

...

Alle alcohol is gifitg, het gaat erom hoeveel je inneemt 8)

Spiritus e.d. wordt nog eens extra voorzien van gifstoffen om de zwervers uit de drogisterijen te houden.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ehh, ja.. Ik sta na 1 glaasje wijn steevast op mijn kop. Ik zou nog legaal mogen rijden, maar ik zou het niet meer kunnen en doe het daarom ook maar niet...

Ja, spiritus is van de niet giftige soort. Maar omdat er geen belasting op zit... Voegt men er gif aan toe.

Overigens heeft de niet giftige soort niet de leuke eigenschappen van de giftige soort...

Als je meer wil verbranden zal je meer zuurstof in de motor moeten krijgen. Het is de bedoeling dat alle brandstof en zuurstof ALTIJD verbrand. Je ontsteking moet dus zowieso krachtig genoeg zijn. Je kan niet zeggen dat je meer kan inspuiten als je een sterkere vonk hebt want je spuit al maximaal in in verhouding tot de hoeveelheid lucht.

Met Methanol racers is dat weer anders. Die spuiten zo'n enorme hoeveelheid brandstof de kamer in dat als dat ÃÂÃÂn keertje niet zal ontbranden, de volgende omwenteling de zuiger vastloopt in een vloeistofslot (liquid-lock). Daar komen de MSD +40.000 volt setjes vandaan. Een beetje overtrokken voor een auto op benzine op LPG, maar wel leuke techniek.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Misschien heb ik het gemist in je interessante epistelen, maar betekent een krachtigere vonk niet een hogere verbrandingstemperathuur?

Waardoor je dus meer brandstof nodig hebt om te koelen cq. de motor te arm loopt?


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik zou niet weten waarom een mini-vonkje meer warmte zou geven ?

Wel is het zo dat je met de verkeerde bougie's problemen kan krijgen. Te "koude" bougie's vervuilen en te "warme" bougie's blijven nagloeien waardoor je gaten in de zuiger kan krijgen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:Ik zou niet weten waarom een mini-vonkje meer warmte zou geven ?

Wel is het zo dat je met de verkeerde bougie's problemen kan krijgen. Te "koude" bougie's vervuilen en te "warme" bougie's blijven nagloeien waardoor je gaten in de zuiger kan krijgen.

hij bedoelde juist met een krachtigere vonk. Big Grin

ik denk dat je met een krachtigere vonk de zelfde hoeveelheid mengsel sneller tot ontbranding kan brengen, en de explosie heftiger is.
wat volgens mij weer resulteert dat je door de snellere ontbranding ook weer meer kan inspuiten dus nog een grotere explosie en dus meer vermogen.
Antwoord
Nee, dat is niet juist. De hoeveelheid lucht die je in de motor krijgt is afhankelijk van het mechanische gedeelte van de motor:

Inlaatluchtdruk, pulsatievulling, turbodruk, nokkenas, inlaatspruitstuk vorm, grootte van de gasklep enz.

Een krachtige vonk zorgt er enkel voor dat het mengsel met zekerheid ontstoken wordt. Het mengsel zal aan de hand van de samenstelling snel of langzaam verbranden. De kracht van de vonk heeft daar geen invloed op.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Gister een Palm Zire71 aangeschaft. Leuk dingetje. Kleurenschermpje, touchscreen....

Maar veel belangrijker, ik kan mijn MegaSquirt ermee uitlezen en instellen. Gaaf op het dashboard, een Palmpje met alle motorgegevens realtime ! En als het moet kan ik nog settings veranderen ook.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Ow ja... En een turbocompressor gekocht. Een nieuwe ! Voor op mijn Escortje MK1.....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
dat is leuk! Eigenlijk zou je zo'n palm in je dash moeten integreren, dan is het helemaal af.

Zat nog effe te denken over die overdrive optie: dat lijkt me wel heel aangenaam! Maar eigenlijk hoor je te ontkoppelen als de overdrive erin komt, dus dan is het wat minder handig. Ik ontkoppel trouwens niet, want die van mij komt er heel vloeiend (versleten) in, maar bij m'n andere turbo gaat ie er met een behoorlijke knal in en dan is ontkoppelen of in ieder geval gas lossen wel aan te raden.
Antwoord
Hmm... Het is vast mogelijk de injectie heel even te onderbreken, of de ontsteking heel even heel laat te zetten, dmv launch-controll.

Dat overdrive verhaal is wel een beetje theoretisch. Ik weet niet hoe het zich in de werkelijkheid gedraagd. Over het algemeen blijken inteligente bakken toch dom.......

De GT heb ik omgeprogrameerd naar AlpaN injectie. Dat betekend dat de motor nu ingespoten wordt aan de hand van de gasklepopening en het toerental. Eigenlijk een beetje K-jettronic dus, maar dan fijner afstelbaar. En er valt nu heel behoorlijk te rijden met de auto. Ze pakt soepel op en accelereert lekker door. Er zijn een paar toerengebieden die ze merkbaar lekkerder vind want daar komt dan nog een schopje in de rug bovenop de stevige duw. Ruimte voor verbetering is daar !

De airboxen zijn in aanbouw en de dynamo is definitief afgekeurd. Onder weg naar huis met de lampen aan daalde de accuspanning steeds verder.

De gasklephuizen moeten er nog een keer af om de poorten netjes te laten aansluiten en de 2mm grote richels te verwijderen. Maar dat gaat na de beurs gebeuren.

BeursBeurs ! Ow ja ! Henk en ik staan op de Vehikelbeurs in Utrecht met BS-autotune. We hebben een prachtig demo-bord gemaakt waar bougie's vonken, gasinjectoren blazen en benzineinjectoren spuiten !

Ik verwacht toch wel wat VolVolvo mensen aan mijn stand !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.024 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.589 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.610 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&amp;M 22 13.851 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.245 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.783 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.112 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.145 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.768 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)