Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
nu je weet welke spullen je nodig hebt, wat kost het zaakje dan ongeveer bijelkaar (ex de arbeid)??

extra reden om 3 oktober ZEKER naar de beurs te komen Big Grin
Antwoord
Ticcie, ik heb m al een PB gestuurd. Want ik heb ook wel interesse! Big Grin
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ja, dat gaat leuk worden, heb ik al gehoord. Er is veel te doen in Volvoland.

Ik kan wel een ruwe indicatie geven voor een B230.

Verdamper, afhankelijk van het vermogen:
<140kW 90 euro
>140kW 190 euro
Injectorrail:
Voor 4 cilinder lijn: 220 euro
Voor 4 cil. boxer (mijn opstelling) 240 euro
Megasquirt computer opgebouwd en juist geconfigureerd:
350 euro
MegaSquirt computer zelf te assembleren:
+/- 225 euro (ik raad het je af maar ik kan je wel duidelijk vetrellen welke opties je moet kiezen)
Neem een stelpost van 200 euro voor extra bedrading, sensoren en slangen, slangklemmen. Lijkt veel maar het tikt aan ! Eventueel nog een lambda sensor van de sloop of een nieuwe...
Verder kan je het nog mooier maken door een L-jettronic spruitstuk van de sloop te halen en de hele boel om te bouwen naar brandstofinjectie (op dezelfde computer) en een dubbele bobine met eventueel een EDIS unit om de ontsteking electronisch te maken.

Die laatste 2 opties zijn niet echt nodig maar geven wel duidelijk meerwaarde aan het systeem.

Dat zijn de kosten. Het zijn trouwens richtprijzen. De website gaat volgende week open.

Ik zit echt te wachten op de laatste onderdeeltjes ! Ik kan niet wachten om 200+ paardjes de sporen te geven ! Maar het gedonder met een in elkaar geplakte installatie rond te riden laat ik nu maar even achterwege.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Lambda sensor zou ik altijd nieuw kopen. Ze hebben niet het eeuwige leven en tegenwoordig zijn er al Bosch "universele" exemplaren voor een euro of 50.

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
he mensen.

even een korte uitleg over mij zelf.
ben frank en rijd volkswagen :oops: hoop dat jullie dat niet erg vinden en anders merk ik het wel haha

gaat om een golf 2 met een 1900 8v motor origineel met mechanische injectie en aangezien ik allesvan het inwendige van de motor aangepast heb kon dit systeem het eigenlijk net niet volgen waardoor mij megasquirt een leuke uitkomst vond.

kwam via google hier terecht en het is altijd handig om wat info te lezen enzo in het nederlands..

heb met jeroen (bozzma) al wat contact gehad Big Grin

ik wil dus dit topic een beetje gaan volgen en zonnodig voor me eigen als dat mag wat vraagjes stellen??

gr frank
Antwoord
heb overigens een msns extra

ga ook op de edis 4 rijden en ben nu ook op de hoogte dat ik de poelie aan het voorzien ben van een tandschijf, dezelfde als jullie hier eerder in het topic gebruiken.

de megasquirt is een megasquirt 1 met een v2.2 board
Antwoord
hey vvwmk2chauffeur

je had een ander k-jet kunnen pakken van volvo ofso.
ik reed tussen de 7000 en 8000 tpm met mijn b230k + k-jet.
de GRPA van volvo had ook een dikke 300 pk met mech.injec. uit de b21et.

maar ms kan ook
Antwoord
kaasie schreef:hey vvwmk2chauffeur

je had een ander k-jet kunnen pakken van volvo ofso.
ik reed tussen de 7000 en 8000 tpm met mijn b230k + k-jet.
de GRPA van volvo had ook een dikke 300 pk met mech.injec. uit de b21et.

maar ms kan ook

ja ms leek me even leuker maar ook om gewoon de laatste pk's er uit te halen.

als je bedenkt dat een 1800 8v motortje origineel 110 pk heeft en ik nu op 190 zit ongeveer met eigenlijk ook nog een redelijk normale nokkenas ik heb nu een 288 graden as liggen die er nog in gaat,

mijne draaid op moment ongeveer 8500 toeren maar wil hem begrensen op 8000 dan weet ik zeker dat die heel blijft. en helemaal incombinatie met de 288 graden as en de andere veren word de belasting op de kleppen nog groter enzo
Antwoord
wie zegt de setting alpha n iets?

ik zit nu te lezen maar kom der niet helemaal uit, je kan speed dense doen en alpha n speed dense is op basis van rpm en map

en volgens mij is alpha n gebaseerd op rpm en tps dit is een voordeel voor motoren met een hoog aantal grades nokkenassen.

ik heb dus een 290 graden as en die is dus vrij lang is het een voordeel om hem dan op alpha n te zetten? ik dacht dat dan de ve table ook verandere moest naar tps signaal inplaats map maar dat is niet zo?

wie kan mij wat duidelijk heid geven?
Antwoord
Hoi,

Dat soort vragen kan je beter per mail stellen.

Anders wordt hier straks heel MegaTune besproken en dan komt er niemand meer koekeloeren....

Alpha N gebruik je als je een slecht MAP signaal hebt dat moeilijk meetbaar is. Bijvoorbeeld met nokkenassen met een enorme overlap.

Bij normale motoren gebruik je speed-density.

Gisteravond nog even in de koelte door kunnen werken. Lampje erbij en aan de slag.

Plaatsing van de extra zekeringenkast en het contact-geschakelde relais:

[Afbeelding: fusebox.JPG]

Hier nog wat werk, lastig om netjes te krijgen... Dit is de schakeling waar met de gas-keuze schakelaar en het safety-relais de gasafsluiters / brandstofpomp aangestuurd wordt. Het safety relais zorgt voor een korte opening / draaien van de startmotor bij het op contact zetten. Bij het starten gaan de afsluiters dan open of gaat de pomp lopen. Het wissel-relias kiest welke injectoren een +12V voeding krijgen en of de afsluiters open gaan of de pomp gaat lopen. Hier zat wat denk-werk in om het veilig en netjes te krijgen.

[Afbeelding: todo.JPG]

De aansluiting van de massa zit met een verzamelklem op de massadraad die van de accu naar de carrosorie loopt. Zo heb ik een stevige massa, dicht bij de accu, maar kan ik de carrosorie toch als filter / condensator gebruiken.

Iemand haalde aan dat je een lambda-sensor beter nieuw kon kopen. Helemaal juist. Maar een lambda sensor in standaard uitvoering is een heel erg dom ding met maar drie standjes: Te hoog, goed en te laag. En ik moest er 70 euro voor betalen en dat vind ik voor zo'n ding vreselijk veel geld.

Ik werk met een ander type lambda-sensor. Een "wide-band". Deze kan vertellen of de motor te arm, te rijk of goed staat. Maar, dan ook precies hoeveel. Deze sensor koop ik in voor minder dan 50 euro maar er moet een controler bij en die is weer enorm duur. (totaal +/-225 euro) Maar... Dan heb je ook echt wat. Overrigens heb ik 2 lambda sensoren in mijn auto. De een bleek stuk te zijn en de ander werkt prima. Als de auto eenmaal is afgesteld dan kan je prima rijden met een eenvoudig type (narrow-band) lambda sensor. Zo hebben heel veel fabrikanten dat jaren gedaan en zo doen ze het nog steeds.

Als je een oog in je uitlaat last om de lambda-sensor te plaatsen, zorg er dan voor dat de sensor iets omhoog wijst met het lijf. Op die manier kan het condens uit de tip van de sensor weglopen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.071 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.620 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.671 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&amp;M 22 13.951 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.268 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.821 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.120 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.170 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.807 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)