Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
Even posen...

[Afbeelding: racered.JPG]

Aardig opgeruimd.

Vandaag wou het niet lukken. Te lang gestaard naar kleine klusjes die ik nog moet afmaken. Stekkertje hier, slangetje daar. Allemaal van dat kleine priegelwerk. Slecht geslapen, te gezellig op straat.. Even naar de bouwmarkt, even naar de automaterialenhandel. Terugkomen met de verkeerde spullen...

Nou ja.. Toen de hele boel maar eens uitgezocht en opgeruimd. Een paar leuke klusjes gedaan en 2 A4tjes volgeschreven met dingen die ik nog moet doen.

Gelukkig is het spuitwerk wel netjes en de wheelspacers zitten er strak onder !

Morgen weer met frisse moed verder.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
wel lastig als je je kleppen wilt stellen....

maar ziet er cool uit. Is dit een must voor het snelle bochtenwerk?? Of zijn dikke (turbo/IPD) stabi's en goede PU rubbers ook genoeg?
Antwoord
ziet er allemaal fris uit ja! En ik denk dat je dit wel voelt hoor. Stuk stijver natuurlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Geen idee.. Maar het was niet duur...

8)

Plaatje van die IPD spullen ?
Antwoord
heb de originele turbo stabi's, maar dit zijn alle rubbers die ik heb gekocht - vind je ergens onder het midden bij mijn project (update van 7-1 op pagina 1):

http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=383

en die waren wel duur overigens zoals je kunt lezen...
Antwoord
Bozzma schreef:Geen idee.. Maar het was niet duur...

8)

Plaatje van die IPD spullen ?
moet je even gaan naar dit topic: http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=395

ik ben zeer te spreken over de IPD stabilisatoren. ik heb 275 euro betaald. duur maar zeker de moeite waard. nu nog een ste chassis verstevigingen, wat pu bussen, schokbrekers enz, en de 240 super op de weg...

btw: mooie updates. ik ken het, als het laat wordt is het de volgende dag slecht werken. ik kom nu zelf ook net terug :wink:
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Yeahhhh !

Tongue

Motorruimte is klaar !

Bijna....

:twisted:

Nou ja, alle electra ligt. Onder het dash ben ik nog de keuzeschakeling aan het leggen voor de LPG/benzine injectoren met safetyswitch. Dat was even denkwerk. Want hoe regel je dat de pomp niet draait maar de gasafsluiters wel open zijn en teglijkertijd de juiste injectoren aangestuurd worden ? Nou ja.. Opgelost. Er moeten nog wat handige componentjes in om de verbindingen voor de komende 20 jaar veilig te stellen.

Alle verbindingen die ik onder de motorruimte heb gelegd zijn gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt. Ik ben welliswaar gek op storingszoeken.. Maar toch bedankt... Alles zit er nu dus superduty in.

Bijna ?

Ik moet nog de brandstofleidingen leggen. Maar ik heb niet de goede slangen en T stukken :evil: En de Chevy Corvette 350c c Tongue injectoren zijn korter dan de standaard Bosch injectoren :? Daardoor zit er minder bewegende massa in en kunnen ze vaker in en uit schakelen, maar ik ben er klaar mee.... De kunstof brandstof-rail is wel in te korten dus dat probleem is te overkomen. Maar voor nu... 350c c x 4 = 1400c c benzine per minuut ? Helemaal niet fijn. Dus heel even werken met de 214c c injectoren om mee thuis te komen en tunen voor vol gas op LPG. Benzinegallerij is iets voor later.

Van de 2 A4'tjes die ik vol geschreven had met "to do" klusjes heb ik er 1 van weten te elimineren. Nog wat spulletjes bijbestellen en dan volgende week........

Rijden met het beest !

[Afbeelding: 242GT.JPG]
Antwoord
En wachten.... Wachten... Op onderdeeljes..

Sad

Wel de MegaSquirt computer nog eens compleet onder de loep genomen. Hij bleek wel redelijk beschadigd. We hebben nog een paar transistoren vervangen en nu waren alle meetwaarden weer goed. Met een goede digitale multimeter is de computer prima te repareren. Beide injectortrappen werken nu weer 100%.

Ik ben nog op zoek naar een stukje gereedschap waarmee ik flensjes op een 8mm LPG leiding kan maken. Iemand enig idee ?
Antwoord
Bedoel je dit met flensjes? Een zg flare?

[Afbeelding: maleanflaretoanoringsmallvu6.jpg]

Dan wel het tegenoverliggende gedeelte uiteraard 8)

Het gereedschap hiervoor is hier te koop: http://www.coolmark.nl/kt/index.html
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Het klinkt heel stom... Maar het stukje gereedschap heeft altijd onder mijn neus gelegen bij de automaterialen handel. Ik heb vandaag dus een mooi stukje gereedschap op de kop getikt van MidLock. Daar kan ik zowel remleidingen als gasleidingen mee maken. Toen ik met een papiertje kwam aanlopen..... "Ow, dát ! Maar dát hebben we wel!" zucht...

Maar goed.

LPG leidingen aangesloten. Nog wat leidingen gelegd voor de MAP en de stationiar regeling.

En wÃÂÃÂr wachten op spullen. Ik heb in duitsland een grote hoeveelheid superseal stekkerverbindingen besteld. SuperDuty, voor minder ga ik niet meer. En naast de accu komt een keurig zekeringenkastje te hangen die de auto gaat beschermen tegen afbranden.

Er zijn K&N filters onderweg die zich op de body's laten bevestigen. Dat moet voorkomen dat er vuil gehapt gaat worden.

Nog een paar details en dan is het zover. Dan kan de auto voor de 3e maal met een nieuwe setup gestart worden. Dan hebben we de fase's doorlopen:

Ontsteking omzetten naar electronisch gestuurde DIS ontsteking - DONE
Carburateurs omzetten naar brandstofinjectie - DONE
Motor van meer lucht voorzien en gasinjectie inbouwen - IN PROGRESS

Mijn timing qua bestellen is een beetje belabberd. Maar het meeste bestel ik dan ook meteen in wat grotere hoeveelheden en vereist zorgvuldig uitzoekwerk. Bovendien moet ik na iedere bestelling weer even bijkomen, het kost allemaal een hoop geld.

Aan het einde van de rit is het de bedoeling dat ik een beetje overzicht heb wat er nu allemaal nodig is voor een dergelijke ombouw. En dan is de GT van mijn zwager aan de beurt. Die krijgt Hayabusa gasklephuizen met brandstofinjectie en LPG injectie. Maar goed. Eerst de V6 en de GT afronden.

Het tunen ben ik niet meer bang voor. De GT was vlot getuned en liep razend snel en dat enkel met een narowband sensor. Straks hebben we ons huiswerk heel wat beter gedaan. De computer is helemaal nagekeken, de GT steekt technisch helemaal goed in elkaar. Het zal even spannend worden of de gasinjectoren voldoende gas kunnen leveren. Anders zal ik er nog een rij bij moeten zetten.

Mocht iemand trouwens geinteresseerd zijn, stuur mij een PM. Vanaf volgende week hebben we spullen liggen en kan ik het aan gaan bieden. Ik sta ook op de Volvo beurs in Oktober met 3 auto's.

Een LPG injectiesysteem is wat duurder dan een standaard systeem maar het heeft, zeker voor de K-jettronic mensen, wel heel veel voordelen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.023 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.587 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.610 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 13.840 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.243 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.780 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.111 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.143 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.768 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)