Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
Tank ! Blingbling !

[Afbeelding: Tank%20LPG.jpg]

En een deel van de electra gelegd.

Bezig dagje ! Het begint op te schieten. Pakketje uit Amerika gehad met prints voor de nieuwe computers. Wacht nog op pakketje uit Duitsland (is vandaag op de post gegaan), een pakketje uit Amerika (injectoren) Nog een pakketje uit Amerika en een pakketje uit Australie....

Verder ben ik bezig met een Detroit TrueTrack Torsen differerntieel. Niet geschikt om volluit mee te driften maar wel gebouwd op grip. En op de openbare weg zal het kontje best mild omwillen met 200+ pk. Kosten: 350 dollar, en dan komt er nog verschepen en BTW bij.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Kreukel schreef:Qua originaliteit mag het dan sommigen een gruwel zijn, anderen hebben de auto in dagelijks gebruik. Dan gelden er toch andere "wetten", met name betrouwbaarheid en het voorkomen van die rottige backfires.
Een purist was na het lezen van het eerste bericht toch al lang afgehaakt. En is geen complete industrie ontstaan rondom het "updaten" van oudjes, zoals de Jag MK2? (stuurbekrachtiging, ABS op schijven rondom, sat-nav weggewerkt, enzovoorts).

Funs, mocht je echt haast hebben wil ik mijn Mastercard wel in de strijd gooien. Maar zou het niet zinvoller zijn om 1 auto in z'n geheel uit te ontwikkelen, voordat er 20 sets besteld worden? Zo te lezen is Bozzma leuk op weg, maar nog niet helemaal daar.... Niet om negatief te doen, hoor, maar alleen om overmoedigheid voor te blijven. Immers, zijn 264 heeft binnenkort enkel het LPG-traject onder controle. Uit de discussie van enige tijd geleden was jouw stelling, Funs, immers dat het ontstekings-verhaal nog wel eens het lastigst kon worden!??!

Vanuit mijn optiek zou ik het liefste zien dat een volledig uitontwikkelde situatie zich ook over enige tijd bewijst. Mij ontbreekt immers de kennis/ervaring om, onderweg naar een afspraak geconfronteerd met een bug, effetjes een laptop 'in te prikken' en de bug te fixen.

Maar nomaals: Bozzma verdient een dik applaus, voor het tonen van lef alleen al.


Leuk om nog eens in de posts terug te lezen. Er is veel veranderd sindsdien.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma,

Ik blijf er bij dat een dik applaus verdient.

En helemaal omdat je de opgedane kennis niet voor jezelf houdt maar met ons deelt. Voor het gros van ons, niet-sleutelaars tot gemiddeld ervaren, zou dit niet 1 maar 3 bruggen te ver zijn.

Blijft dus de enkeling die het aankan en durft.

Kortom, "keep up the good work"

Gr,
Kreukel
Antwoord
Dank je Big Grin

Ach, zoals met veel dingen: gewoon aanpakken en bij het begin beginnen.

Maar goed. Ik kan al aardig wat zaken als "gedaan" op het lijstje afstrepen. Want de ontsteking is volledig onder controle. Ik zou nooit meer anders willen dan dit systeem. De auto heeft een prima testrun achter de rug maar ik heb besloten de auto verder uit te bouwen op performance dat het zwaar gemodificeerde blok verdiend. De zweden halen uit deze configuratie 300 pk en 300Nm! Ook moet de auto natuurlijk op LPG lopen want benzine is vandaag de dag niet meer te betalen.

Ik ben bezig met het volgende: Individual Throttle Body. Ode aan de oude dubbele solexen.

Voor:

[Afbeelding: B25.jpg]

En nu:

[Afbeelding: ITBI.JPG]


Let op het korte traject van gasklep tot inlaatklep. Dat betekend dat de lucht met benzine of gas onmiddelijk op gang komt als de kleppen open gaan. De motor zal daardoor veel vlotter op het gas reageren dan met een LH/motronic spruitstuk. Bovendien heb ik nu 4x48mm luchtinlaat tegen 1x55mm met het standaard spruitstuk dat bewezen heeft niet meer dan 130 pk aan lucht te kunnen leveren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Nee,

Ik heb 6 jaar lang een eigen zaak gehad en me de rambam gewerkt. En eind vorig jaar was ik het helemaal zat en heb ik de hele bende verkocht en ben nu weer lekker met oude zooi aan het werk. Toen heeft mijn zwager me aangestoken met het Volvo-virus. Ik had een BMW-tje waar ik graag webers op wou zetten en per cilinder een eigen mengstukje wou geven. Ik kwam een Fiat Dino tegen die dat ook had en leerde de ellende daarvan kennen. Ondertussen ben ik ook bezig met een Escortje dat op injectie moest gaan lopen en toen was 1+1 2. Want ik liep toen bij de gasboer tegen het dampgasinjectiesysteem aan. Toen ik de V6 met dat hopeloze K-jettronic systeem zag ben ik me gaan verdiepen in poortinjectie van gas. En daar was het "buiten de doos denken" geboren.

Maar goed. Ik ben dus bezig een toko op te bouwen en ga me bezig houden met het verkopen van LPG producten en MegaSquirt computers, throttle body's en andere producten. Zo open ik voor mezelf wegen om producten goedkoper af te nemen. Ik heb er dus nu prive wel baat bij maar ik kan spullen gaan doorverkopen die prijstechnisch wel interessant zijn. Dus als je wat LPG spullen nodig hebt, stuur me eens een PM.

We hebben momenteel 10 computers liggen en de meesten zijn al verdeeld onder het prive wagenpark van mij en mijn compagnion en onder mensen die ZEKER gaan afnemen op het moment dat wij ze aanbieden. We zullen vlotjes een 2e batch gaan bestellen. We willen een service bieden dat mensen een geconfigureerde computer aangeleverd krijgen zodat ze enkel de hardware juist dienen te plaatsen en de bedrading aan dienen te leggen en dat het daarna een kwestie is van afstellen. Ook daar hebben we een apparaat voor die we in de verhuur gooien. Vermoedelijk gaan we daarmee volgende week van start. En dan zal ik zeer waarschijnlijk ook melden dat de beide Volvo's betrouwbaar en goed lopen.

Momenteel heb ik het een beetje druk. Met het sourcen van de spullen, free-lancen voor een firma als storingszoeker/monteur in industiele apparatuur, een prive leven en een auto waaraan doorgebouwd moet worden. Maar het is een aardige passie aan het worden en passie's zijn altijd prettig maar komen nooit zonder bijsmaakje.

We staan op de Volvo Beurs in oktober met een demonstratiebord en de GT volledig opgebouwd. Daar kunnen we iedereen uitgebreid voorzien van informatie wat we kunnen met hun Volvo wat LPG inbouwers niet kunnen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Funsdaf schreef:Ziet er altijd mooi uit throthle boddy's

Korte inlaatkanalen hebben toch ook wel diverse nadelen, maar volgens mij is dit voor jou setup (een relatief veel toerenmotortje??) denk ik wel het beste.

Heb nu de 1e 3 Megasquirts in elkaar zitten, het is echt geweldig spul.
En nadat ik vandaag bij het werk naar huis gaan weer eens (sinds lange tijd) een backfire kreeg weet ik het zeker, dat verrekte gasmengstuk gaat er nu z.s.m. af.
De Megasquirt gaat z.s.m. de 264 in, i.c.m. gasinjectors.

Mooi ! Een derde auto op Vapour Gas Injection by Megasquirt !

Ik heb gekozen voor de kortste uitvoering van de inlaatkanalen. Zo heb ik meer ruimte voor kelken en eventueel een airbox. Het inlaatkanaal gaat dus nog wel iets groeien. Maar inderdaad.. Het motortje mag 7800 (!) toeren draaien met een krukas met een 6mm langere slag (!). Door de vrij extreme nokkenas zullen de meeste PK's in de hogere toerenregionen liggen. De motor HAD 225 pk. Maar de Zweden halen 300 pk en meer dan 300Nm uit eenzelfde configuratie. Ik hoop op iets minder... Maar leuk gaat het zeker worden.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
mooi stuk om te lezen zo hoor! Ik begin er steeds meer voor te voelen om'm'n turbo hier ook van te voorzien. Enige is dat er wellicht een leasebak aankomt en dan kan ie voorlopig nog even op benzine doorpruttelen.
Antwoord
Persoonlijk zou ik veel liever de 264 in Utrecht komen aanschouwen, maar ik ben dan ook bevooroordeeld richting 6-pitters.

Maar als hij/zij dan nog niet toonbaar is, houdt het natuurlijk op......
Antwoord
Nou.. Mogelijk staat de 264 ook op de beurs.

De 264 ondergaat op het moment een cosmetische en technische metamorfose.

Tijdens de Elandrun bleken de voorschokdempers helemaal leeg te zijn. De Koni achterdempers deden het prima en daardoor bleef de auto enigzins controleerbaar.De GT van Henk heeft nieuwe rode Koni's gekregen en de zo goed als nieuwe Monroe's gaan naar de 264. De koni's in combinatie met de Volvo OEM heavy duty veren (-23mm, +/-20% stugger) zijn trouwens een aanrader. Ze spreken erg soepel en zeker aan en de dempingeigenschappen zijn zeer goed. De auto voelt als een moderne wagen, rustig, stevig en allert. Comfortabel maar allert. We hebben de instelling iets zwaarder gezet. Van de beginstand 180 graden harder gedraaid. De achterschokdempers blijven nu nog iets achter (ook Koni-rood) maar die staan op de slapste stand. Dus daar moet nog wat aan gebeuren. Het is wel belangrijk dat de auto lekker in balans is. De auto moet op de snelweg over lange hobbels voor en achter tegelijk (veren) en even snel (demping) in en uitveren.

Verder heeft de 264 een andere achteras gekregen met een langere overbrenging. De motor is sterk zat om op 3000 toeren 120 te cruisen.

Er komen nog centrale deurvergrendeling en electrische ramen in. Het EDIS triggerwiel is gemonteerd dus ook de ontsteking wordt straks overgenomen door de computer met een keiharde 20.000 volts vonk. We doen gewoon net alsof het een V8 is maar sluiten 2 cilinders niet aan.

Ik heb nieuwe prints binnen voor de computers. We moeten de componenten nog bestellen, maar zodra die binnen zijn gaat de 264 LPG injectie afgerond worden. Uiteraard zal ik de vorderingen melden. En als je er een keer voor naar Utrecht wilt rijden, dan laat ik je de 264 met het systeem graag zien.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Even over het EDIS-systeem, ik weet niet of het ergens hier al staat uitgetekend. Maar heb je ergens een schema van het EDIS toegepast op een Volvo? Een soort stappenplan over het hoe en wat....

Ik heb hier erg veel intresse in i.c.m. MegaSquirt. Hierdoor wordt het mogelijk om elke kop te kunnen gebruiken zonder rekening te hoeven houden met de plaatsing van de verdeler ( denk hierbij aan een 16v).
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.274 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.839 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.851 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&amp;M 22 14.688 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.357 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 9.047 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.163 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.280 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.922 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)