Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
amazon turbo
#51
@Jeroen: Inderdaad zijn bijna alle linkjes verdwenen. Hoe 't kan weet ik niet.
's kijken of ik nog wat uit imageshack kan toveren.

Frans,

Waarschijnlijk heeft Maarten 't over mijn vrouw...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#52
Effe snel wat bij elkaar geraapt op Imageshack, maar ook daar zijn een aantal foto's niet meer aanwezig.
De pompset is van een Volvo met K-jet.
Het hoeft niet persà van een turbomodel te zijn.



http://imageshack.com/a/img118/5323/brstfilter3xt3.jpg

http://imageshack.com/a/img240/830/inlaatsprstukge7.jpg

http://imageshack.com/a/img50/3445/dynenmotsteunzc4.jpg

Mocht je wat meer willen weten ,dan hoor ik 't wel...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#53
Hey Edwin bedankt voor je snelle reactie! En goed om te zien/weten dat je nog steeds met de auto en zelfde setup rijdt.

Ik ben eigenlijk toevallig tegen een b21 turbo blok aangelopen, en wil daar waarschijnlijk een soort gelijk project mee maken. Echter heb ik het blok nog niet binnen, en weet ik ook niks over de geschiedenis van het blok. Dus moet eerst kijken wat de staat daarvan is.
Ik weet ook nog niet precies welke aanbouwdelen er wel en niet bij zitten. Zit wel K-jet op maar hoe compleet dat is weet ik ook niet. Zag ook een dynamo, de turbo, intercooler buizen en startmotor; staat wederom onbekend...
Kan er dus weinig nuttigs over melden totdat ik hem binnen heb.

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd naar een foto van je complete motorruimte; die inlaat ziet er namelijk zeer smakelijk uit!
Antwoord
#54
Ook die foto is verdwenen,maar deze komt het dichtst in de buurt:

http://imageshack.com/a/img188/8088/img0361oj.jpg
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#55
Dit heb je wel heel mooi gemaakt!
Complimenten!

Kan wel eens zijn dat je de komende tijd een paar vragen per pb krijgt Wink
Antwoord
#56
Even mijn topic afstoffen.
Na de Garrett turbo heb ik een 13C gemonteerd samen met een 90+ uitlaatspruitstuk .
Dit gaf een goeie spool-up , maar ademnood boven in.
Beter is het om een 15G te monteren .
Vrijwel dezelfde spool-up , maar bovenin wel genoeg lucht.
Ook heeft de 15G een grotere wastegate en een grotere uitlaat diameter ( de beroemde "straight flange")
Dan zou ik ook een 2,5 inch downpipe kunnen gaan toepassen ipv de 2.25 inch van de 13C.
En als we dan toch bezig zijn wordt ook de uitlaat tot achter een Simonspijp van 2,5 duims RVS.
Met alleen de einddemper voor een betere flow (maar meer voor het geluid ;-) )

Op MP een 15G kunnen aanschaffen van een V70R.
Om een 15G op een redblock te krijgen moet je de turbo "reclocken".
Zowel het turbinehuis als het compressorhuis moeten verdraait worden tov het lagerhuis.
Dit is te doen.
De grootste uitdaging is om de wastegate actuator weer een mooi plekje te geven.
De actuator heeft origineel een lage openingsdruk -pakweg 0,3 bar-.
Om met een hogere druk te draaien moest ik wel een MBC monteren welke nu afgesteld staat op 0,6 bar. Dit is dus ook de nieuwe turbodruk.

Genoeg blabla zover!
Hier wat fotomateriaal...

bye,bye 13C .Let op de nauwe uitlaatkant.

[Afbeelding: IMG_9698_zpsfa0ed968.jpg]


Welkom 15G

[Afbeelding: IMG_9691_zps046a283f.jpg]


wastegateactuator met MBC

[Afbeelding: IMG_9690_zps97c3b46b.jpg]


Compressor met oude gaten voor de wastegate actuator.
De smeerolieleiding ingekort en gesoldeerd met een stukje oliepeilstokbuis.

[Afbeelding: IMG_9686_zpsb8d96cf4.jpg]


2,5 inch downpipe

[Afbeelding: IMG_9695_zps03245c8d.jpg]


nieuwe ophanging uiteraard in RVS.

[Afbeelding: IMG_9696_zps9d17e0cd.jpg]


Cardanbocht .

[Afbeelding: IMG_9694_zpsaf130f7e.jpg]


En die gaat naar:

[Afbeelding: IMG_9693_zps2c33584c.jpg]


brullen maar!

[Afbeelding: IMG_9697_zpsdb93b0b3.jpg]


Ingekorte turboleiding .Meteen maar gepolijst.

[Afbeelding: IMG_9692_zpsafb5bb39.jpg]
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#57
Awesome shit!!

Is de 15g beter dan de t3?
Ik zoek n turbo upgrade voor mijn b230fk met stock 13c
Wil eigenlijjk 1.1 bar gaan rijden
Antwoord
#58
Ziet er weer puik uit hoor. Maar word het niet eens tijd voor een intercooler?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#59
Zo goed dit!
Filmpje??
1969 Amazon
Antwoord
#60
Reuvers schreef:Zo goed dit!
Filmpje??

:bounce: Filmpje!! filmpje!!

Het blijft een van de netst uitgevoerde swaps.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 786 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.428 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.022 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.977 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.952 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 99.348 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 456.467 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.586 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 90.050 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  Even Voorstellen Dick en zijn volvo Amazon VolvoDick 293 157.829 28 October 2016, 19:43
Laatste bericht: VolvoDick

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)