Berichten: 2.454
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
12 July 2014, 08:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 July 2014, 08:26 door skidje.)
Zit in een 940 van 98. Wil van de ene op andere dag niet starten. Gisteren hier en daar een paar stekkers losgetrokken en de bdp-sensor gereinigd. Eerst nog niet kunnen starten. Later sloeg de motor aan en liep perfect stationair zoals gewoonlijk.
Echter na een paar minuten stationair te hebben gedraaid wilde we even een ommetje maken. Zodra het gas werd aangeraakt ging de motor stotteren en na verloop van tijd schakelde hij uit.
Wat is het meest aannemelijke probleem?
- bdp sensor
- gasklep regelaar (liep stationair wel goed en met gas erop niet)
Ben geen electroman. Misschien toch maar eens leren hoe de LH moet worden uitgelezen..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Appeltje eitje een 940 uitlezen. Vraag is of je der wijzer van word:
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Een '98 940 heeft geen lampje meer op de veerpoot. In de middenconsole onder de armleuning zit een klepje. Daaronder een odb achtige stekker. Daar mee kun je hem uitlezen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
12 July 2014, 21:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 July 2014, 21:40 door Volvo 142 B23.)
OW, zo'n kabel heb ik ook volgens mij. Ooit eens gekocht, hoort een programma bij voor op de laptop. Google eens op volfcr. Ben alleen niet zeker of die late 940 daarbij hoort.
Anders kun je nog via die obd stekker knippercodes uitlezen trouwens, heb ik bij de s70 ook eens gedaan. Indien je die weg op wil, kan ik het schema thuis eens opzoeken om dat te doen. Bestaat uit een ledje, een knopje en drie draadjes ertussen.
Edit: volgens deze site moet vol fcr werken.
http://www.ilexa.co.uk/diagnostic-tools/...erage.html
Op marktplaats te vinden met een al dan niet legale kopie van de software bij de kabel.
Overigens is ie ook te leen. Doe er niet veel meer mee.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Volgens mij krijg je ook alleen maar knippercodes ipv echte odb communicatie.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Met de vol fcr kun je wel wat uitlezen. Maar volgens mij vertaald dat inderdaad alleen knippercodes naar leesbare tekst op je laptop. Schemaatje nog nodig? Stap net thuis binnen, kan em morgen ff opsnorren voor je.
Berichten: 2.454
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Eerst maar eens de sensor op het vliegwiel uitgewisseld, en daarna nog eens de gasklep goed schoongemaakt.
Bood geen soelaas. Begon toen de pomp in de tank te verdenken. Lijkt erop dat hij de oorzaak is. Later meer.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.454
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Omdat de pomp beetje moeilijk bereikbaar was nog eens door onderstaande lijst gekeken..
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOB...ctionFault
op basis van de foutcode van de tempsensor deze maar eens gewisseld en..... Loopt weer prima.
bedankt voor het meedenken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..