24 February 2013, 16:55
Hallo, hier een verhaaltje over mijn blauwe 245.
De volvo is in 1977 nieuw aangeschaft door de volvo dealer in Haarlem als servicewagen ( 245 van ) en volgens de documentatie die ik er bij heb in 1994 omgebouwd naar geel kenteken. De laatste eigenaar voor mij heeft de auto 7 jaar in zijn bezit gehad en had geen zin om nog veel werk/tijd in de wagen te investeren. Toen hij mij dat vertelde bood ik gelijk aan om de 245 te adopteren en beloofde hem plechtig de wagen niet te slopen maar een nieuw leven te geven. Op 1 oktober 2012 mocht ik mij de nieuwe eigenaar noemen van de 245 en heb ik hem mee naar huis genomen, ik had geen proefrit gemaakt en was flink teleur gesteld in de performance en wegligging van de wagen. Toen ik thuis was had ik flink pijn in mijn rug van de doorgezakte stoelen dus : auto in de hoek en een poosje niet meer mee gereden.
[ATTACH=CONFIG]328[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]329[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]330[/ATTACH]
Zo zag hij er uit toen ik hem ophaalde.
Omdat ik mijn witte 244 ging ombouwen van een b230a naar een b230 lpt had ik een auto nodig die mij goedkoop ( lpg) naar mij werk kon brengen. Dus dacht ik : ik moet toch de 230a uit de witte halen, kan ik die mooi in de blauwe kruiwagen doen! Zo gezegd ,zo gedaan en gelijk maar een 4 overdrive er achter in plaats van de orginele 4 bak.
[ATTACH=CONFIG]331[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]332[/ATTACH]
En omdat hij nu mooi met zijn pootjes van de grond hing heb ik ook gelijk de veer poten opgeknapt met 6 cm velagingsveren en een set gele koni's. Achter veren en schokdempers ook maar vervangen voor wat goede gebruikte spullen die nog in de schuur lagen.
De volvo is in 1977 nieuw aangeschaft door de volvo dealer in Haarlem als servicewagen ( 245 van ) en volgens de documentatie die ik er bij heb in 1994 omgebouwd naar geel kenteken. De laatste eigenaar voor mij heeft de auto 7 jaar in zijn bezit gehad en had geen zin om nog veel werk/tijd in de wagen te investeren. Toen hij mij dat vertelde bood ik gelijk aan om de 245 te adopteren en beloofde hem plechtig de wagen niet te slopen maar een nieuw leven te geven. Op 1 oktober 2012 mocht ik mij de nieuwe eigenaar noemen van de 245 en heb ik hem mee naar huis genomen, ik had geen proefrit gemaakt en was flink teleur gesteld in de performance en wegligging van de wagen. Toen ik thuis was had ik flink pijn in mijn rug van de doorgezakte stoelen dus : auto in de hoek en een poosje niet meer mee gereden.
[ATTACH=CONFIG]328[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]329[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]330[/ATTACH]
Zo zag hij er uit toen ik hem ophaalde.
Omdat ik mijn witte 244 ging ombouwen van een b230a naar een b230 lpt had ik een auto nodig die mij goedkoop ( lpg) naar mij werk kon brengen. Dus dacht ik : ik moet toch de 230a uit de witte halen, kan ik die mooi in de blauwe kruiwagen doen! Zo gezegd ,zo gedaan en gelijk maar een 4 overdrive er achter in plaats van de orginele 4 bak.
[ATTACH=CONFIG]331[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]332[/ATTACH]
En omdat hij nu mooi met zijn pootjes van de grond hing heb ik ook gelijk de veer poten opgeknapt met 6 cm velagingsveren en een set gele koni's. Achter veren en schokdempers ook maar vervangen voor wat goede gebruikte spullen die nog in de schuur lagen.