Berichten: 184
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2011
Dat heb ik al gechecked maar alles zit gewoon vast zoals t moet zitten.
Dan zou er in het blok al iets los moeten zitten....en dat duurt meestal niet lang!
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Lijkt verrektes op de B21ET in mijn 245uit Frankrijk. Ben benieuwd. Had eigenlijk gedacht bij mij dat het iets in de turbo was......
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
12 August 2012, 19:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 August 2012, 19:08 door Gerald.)
in de turbo geloof ik niets van. daar zit infeite niets wat dit geluid kan maken.
het lijkt mij meer iets van een kantelende zuiger.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Bedoelde rond de turbo. Misschien vanuit een gescheurd spruitstuk of pakking weggeblazen????
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 184
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2011
Een kantelende zuiger zou je toch juist op stationair toerental moeten horen en dan hoor ik juist nix.Je gaat m pas horen onder belasting.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
dat gerakketak is ook niet continu.. al onder het distributiedeksel gekeken? 'tis net of er iets onbelast mee kleppert..
Berichten: 184
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2011
Ik heb gisteren de disributie helemaal los gehaald alls gechecked,klepspeling gecontroleerd maar aan de distributie kant is nix t vinden.Olie zit er nog niet zo lang op en is netjes op pijl.Zal toch wel iets in het blok zijn.Hij loopt er eigenlijk niet slechter door maar het is een k*t geluid!
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
je ziet soms bij B21/B23's wel eens dat een drijfstanglager stuk gaat. komt niet veel voor maar af en toe zie je wel eens een gebroken lagerschaal langskomen. Eigenlijk maf dat dat kan met zulke brede lagers maarja.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 184
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2011
En daar lijkt dit op volgens jou?
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Jw240 schreef:je ziet soms bij B21/B23's wel eens dat een drijfstanglager stuk gaat. komt niet veel voor maar af en toe zie je wel eens een gebroken lagerschaal langskomen. Eigenlijk maf dat dat kan met zulke brede lagers maarja.
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit inderdaad kan voorkomen (B21E in mijn geval). Maar daarna kom je niet ver met de volvo. Althans: Bij kreeg ik de krukas maar zeer moeizaam rond. Overigens kan de lagerschaal eerder de geest hebben gegeven. Maar een gescheurde schaal kan best een tijd goed blijven zitten. Als het gaat (dubbel schuift) stopt het blok vanzelf.
Het heeft zich voorgedaan met mijn vrouw aan het stuur dus dan heeft het geen zin om te vragen of er iets aan het geluid was veranderd. Maar zij is toen met horten en stoten op plaats van bestemming gekomen (2 km nadat het stotteren was begonnen). Op de parkeerplaats heeft zij slechts de auto in het vak laten duwen en niet meer aangeraakt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..