Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Hallo allemaal:
Op de foto zie een spruitstuk van een B21 ET met daarop zichtbaar 2 stelschroeven: de linkse met zwarte knop, de rechtse is een messing kleurige. Stationair stel ik af met de messingkleurige, maar waar is de linker met zwarte knop nou voor dan ?
Alvast bedankt voor het meedenken !
Groet,
Hans
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ik heb nog eens zitten zoeken in de greenbooks. Daar verwijzen ze naar de zwarte schroef als stationair toerental afstelling. De messing schroef kan ik niet vinden in de boeken.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De zwarte heb je juist .
De messing schroef is een afblindpropje...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Dank, echter op de messing schroef reageert de motor keurig, linksom is sneller, rechtsom is langzamer. Dit is een reserve spruitstuk, op mijn draaiende B21ET is het precies zo.(?)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 15
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2006
Straf ... laat je misschien valse lucht toe met aan het afblindstopje te draaien ?
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Wellicht is dit een omloopkanaaltje voor modellen met een airco?
Kan me voorstellen dat daar een solenoid zit die bij het inschakelen van de airco(compressor) dit poortje vrijgeeft om een hoger stationair te krijgen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Zal vanavond de messing schroef eens helemaal indraaien en de zwarte schroef open, dat weten we het.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029