21 July 2012, 12:42
Ik heb al tijden een probleem met een B230K. Start goed, loopt weken goed, maar soms heeft ie een uurtje geen zin en is ie niet vooruit te branden.
Omdat het probleem op LPG en benzine is, verdenk ik de ontsteking.
Het is geen automaat, heeft geen airco en dus geen stationair compensatie.
Maar hoe wordt nou het ontstekingstijdstip beïnvloed?
De klopsensor? Veroorzaakt deze, indien aangesproken, een verlaat ontstekingsmoment?
De temperatuur sensor? Wordt bij een warme motor ook het ontstekingsmoment aangepast?
Omdat het probleem op LPG en benzine is, verdenk ik de ontsteking.
Het is geen automaat, heeft geen airco en dus geen stationair compensatie.
Maar hoe wordt nou het ontstekingstijdstip beïnvloed?
De klopsensor? Veroorzaakt deze, indien aangesproken, een verlaat ontstekingsmoment?
De temperatuur sensor? Wordt bij een warme motor ook het ontstekingsmoment aangepast?