Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
breedband Lambda sensor
Hallo,

Graag wil ik een breedband lambda sensor inbouwen in mn b200e.
Gewoon om mn mengsel in de gaten te houden.
Op internet is er genoeg te vinden over deze dingen maar vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben.
Het liefst heb ik gewoon een systeempje die ik aan kan sluiten op mn laptop om waardes uit te lezen. Ik hoef geen fancy display ofzo.

Zat een beetje naar deze te kijken

http://www.14point7.com/pages/products

of deze

http://www.wbo2.com/

iemand ervaring?

Julius
Antwoord
Hallo met allebei ervaring, de wbo2 heb ik al 4 jaar perfect ding, de 14point7 nu een paar maanden en is echt super, echt een heel goed en goedkoop ding. Erg snel ook op temp.
Heb ook de klik innovate mtx-l display kit voor 175 euro simpel en goed maar lees iets meer kleine probleempjes hiermee zelf geen problemen. hierbij krijg je dus voor 50 euro meer als de 14point7 een mooi klokje, wel ook met een uitgang voor laptop of iets dergelijks. Gebruik de Innovate veel voor op de motorfiets,mooi klein en overzichtelijk.
Antwoord
Sludge welke systeempjes heb je van 14point7 en welke van wbo2? Ze hebben allebei nogal wat verschillende systemen.
Zon spartan ding van 14point7 leek mij wel wat overigens, maar tot op heden nog steeds niet tot aanschaf overgegaan Wink. Volgens mij is hij wel een stuk goedkoper geworden sinds ik de laatste keer keek.
Antwoord
ah top! ik ga me nog even goed inlezen en dan koop ik 1 van die selectie. Nog valkuilen tegengekomen bij het inbouwen?
Gebruik je ze ook voor de XT en de SR? haha misschien ga ik dat ook wel even proberen. Heb toch nog een reserve uitlaatbocht liggen..
Antwoord
Toevallig een tijdje geleden ook aan het zoeken geweest en mijn oog viel op een AEM wideband controller. Vervolgens wat speurwerk verricht en hem 45 euro goedkoper gevonden in vergelijking met sites uit Nederland.

http://www.xenontuning.co.uk/product/aem...er-30-2310

Misschien ook wat?
Antwoord
mooi spul! de keuze is reuze.. ik ga even speuren
Antwoord
Hallo ik gebruik de complete spartan Lambda sensor kit incl de sensor, aangesloten op de megasquirt. Laatst nog vergeleken maar geeft perfect aan.
Van wbo2 heb ik toen de WBo2 2Y1 & 2Y2 DIY Wideband Unit gekocht en in elkaar gesoldeerd ;-) Zou ik nu niet meer doen de innovate en 14point7 zijn goedkoper en makkelijker.
Ja ook voor de SR maar daar moet ik dan even met een accu achterop rondcrossen haha
Geen valkuilen wel vrij dicht bij de cil. kop monteren en er mag natuurlijk absoluut geen lek voor de sensor zitten, hij meet tenslotte de rest zuurstof en met lek komt er zuurstof bij dus geen goede aflezing.
Ook moet je bij een Volvo opletten dat je geen egr hebt of iets dergelijks, die laat ook buiten de verbranding om zuurstof in de uitlaat waardoor je een verkeerde waarde krijgt. afdoppen dus.
Antwoord
Ik heb een hele oude van 14point7 en die doet het al zeker 7 jaar goed. Prima spul! De nieuwere zien er ook erg mooi uit, die wil ik graag eens proberen. Maar zolang deze oude het nog goed doet Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
http://www.14point7.com/products/spartan-lambda-sensor dit lijkt mij een erg mooi setje, geen geld.. sensor met een ingebouwde controller! Nu nog even kijken of ik daar een display op aan kan sluiten of dat dit alleen handig als je al een MS computer hebt ofzo
Antwoord
Kan een display op ja, maar je kan m ook aan een voltmeter of laptop hangen volgens mij.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.344 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  Lambda sonde speelt vals Volf 3 4.438 22 October 2017, 14:32
Laatste bericht: Volf
  lambda sonde xseto 0 2.055 21 January 2017, 12:05
Laatste bericht: xseto
  Bung lambda sonde Naciremus 1 2.291 20 December 2016, 17:41
Laatste bericht: asterix
  BDP sensor Volvolex 23 17.550 11 April 2016, 22:46
Laatste bericht: Frank&Frida
  Lambda probleem MtchNgo 27 21.163 7 August 2015, 07:21
Laatste bericht: dens245polar
  Lambda sonde lamp + foutcode 1-3-1 Niels240 1 2.642 4 April 2013, 12:53
Laatste bericht: Rob
  Waar zit de koelvloeistof temperatuur sensor? B19et Basta 9 5.869 16 October 2012, 19:24
Laatste bericht: Basta
  EZ118K hoe werkt de ontstekingsunit icm klopsensor en temp sensor? MartjeB 0 1.561 21 July 2012, 12:42
Laatste bericht: MartjeB
  BDP sensor Arjan240 32 22.718 5 March 2012, 16:30
Laatste bericht: Arjan240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)