Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vervangen stabilisatorstangetjes 245
#1
Hallo allemaal,

Mijn eerste 245 volvo, dus bij deze ga ik zoveel mogelijk zelf proberen te doen. Hiervoor alleen maar nieuwere volvo's gereden laatste was een v70 D5 uit 2003, staat nu te koop bij Smith in Gemert.

Nu wil ik ik bij mijn 245 de stabilisatorstangetjes vervangen, maar is het zo eenvoudig als het er uitziet alleen schroeven los draaien?
Ben wel benieuwd hoe ik die rubbers aan de bovenzijde door dat gat moeten of is dit wel te doen?
Moet ik veder nog ergens rekening mee houden???

Hoor graag tips over wat wel en wat zeker niet te doen.
Daarnaast zie ik nogal prijsverschillen tussen de onderdelen, bij scandcar bijvoorbeeld maar rond de 20 euro terwijl bij een ander je zo tegen de 35 aan betaald?

Alvast bedankt voor alle info

Groet,
Mark
Antwoord
#2
Welkom bij de club. Bij scandcar moet er nog wel btw bij!
Bedoel je deze?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#3
Als je beide zijden losmaakt, kan je de hele stang omhoog klappen en heb je plek zat.

Prijs van repro onderdelen is meest de helft of minder van origineel. Scandcar geeft prijzen ex BTW. Kijk goed waar je voor betaalt.

Nog niet vaak gehoord dat deze stangetjes kapot zijn trouwens.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Yes die bedoel ik, al waren die ik net zag niet zwart maar metaalkleur.
Maar dat zal om het even zijn neem ik aan.

Word mijn eerste technische klusje, heb eerst her en der wat roest aangepakt en dat is aardig gelukt al zeg ik het zelf.
Antwoord
#5
Hoi Marc1970, zijn ook niet kapot maar de rubbers helemaal uitgedroogd en beginnen al te brokkelen .. dus maar vervangen lijkt me toch?
Antwoord
#6
je kunt eventueel ook PU exemplaren plaatsen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Hmm, dat brokkelen is normaal en meest oppervlakkig. Als je alle dergelijke rubbers wilt gaan vervangen, kan je ze gelijk allemaal doen.

De rubbers waarmee de stang aan de chassisbalken zitten, die worden er wel eens tussen uit geperst waardoor de stang tegen z'n houder bonkt. Beetje afhankelijk van bouwjaar, laatste type is beter.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
He Jambon,

Das idd ook een idee!
Antwoord
#9
De rubbers waarmee hij aan het chasis zit zijn nog goed en recentelijk vervangen.
Fuskeerubbers zijn ook nog goed alleen deze niet, zit ook best wat speling op...

Heb een 245 van eind 92 met 300.000 op de teller.
Antwoord
#10
Speling is niet goed. Vreemd wel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervangen onderste kruiskoppeling stuurhuis Kogelman 9 921 13 October 2024, 07:28
Laatste bericht: skidje
  Wielmoeren/bouten vervangen t.b.v. lichtmetalen velgen UraniumFever 5 6.086 6 August 2017, 21:46
Laatste bericht: RM
  vervangen fuseekogels 144 (1972) Justin 26 28.681 29 July 2017, 15:22
Laatste bericht: Justin
  Vervangen alle wielbouten, hoeveel uur werk? Uberbrick 13 15.957 24 October 2016, 20:30
Laatste bericht: Pedor
  Volvo 245GL 1981 > Stuurhuis vervangen voor jonger model? Brampie 2 4.872 27 September 2016, 19:00
Laatste bericht: Brampie
  Stuurhuis vervangen, waar rekening mee houden? Mark244 10 16.194 3 June 2016, 22:04
Laatste bericht: Mark244
  Stuurhuis speling, preload piston vervangen? Volvo 142 B23 2 6.237 3 February 2015, 18:11
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Wiellagers vervangen / gereedschap nodig ZOAB 6 8.661 11 February 2013, 23:26
Laatste bericht: ZOAB
  Vervangen rubbers bij achteras Jaco 28 29.541 13 April 2012, 23:25
Laatste bericht: Jambon
  stuurkogel vervangen is toch niet zo moeilijk? Nicolaas H 8 16.680 8 January 2012, 01:17
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)