Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speciaal gereedschap - injectoren reinigen
ik heb afgelopen zomer het zelfde gezien bij een 280 mercedes
de injectors zelf ultra-soon gereinigd en motor liep niet goed
de helft van de injectoren lek en slecht
dus is geen 100% garantie dat je injectors weer in top conditie zijn na zo'n warm badje
Antwoord
voor degenen zonder ultrasoon of die het icm met ultrasoon de boel nog evne willen controleren/schoonspoelen

wat ik heb gedaan:

kabeltje aan de spoel van de injector gemaakt. Voor de niet turbo B230 motoren kan er gewoon 12 volt op, voor de turbo motoren met LH injectie moet er een weerstand in serie met de spoel staan omdat de injectoren lage weerstand hebben!

carb cleaner erin gespoten

even ventieltje open (stroom erop), zodat de reiniger er helemaal in stroomt

dat een paar keer herhalen en telkens in laten werken

dan veel carb cleaner erin en ventiel open en de perslucht erop.

dat misschjien nog een keer herhalen. de eerste keer komt er een slecht patroon uit, daarna ziet het er al snel veeeel beter uit!

Dit is natuurlijk voor de LH in injectie. K-jet heeft geen spoel in de injector maar opent door brandstofdruk. zelfde trucje toepasbaar met perslucht alleen geen stroom nodig

let wel op, carb cleaner is echt aggressief spul (in ogen vooral, vraag me NIET hoe ik het weet....), en goed brandbaar!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik heb net iemand aan de telefoon gehad van een Bosch service-centre en die zei dat mechanische K-tronic injectoren niet te reinigen zijn :twisted: Electronische injectoren konden ze wel reinigen in een ultrasoon bad omdat ze die electronisch konden openen wat niet wil met mechanische injectoren.

Je moet ze eerst testen door de injectoren los te halen, in een maatbeker hangen, stroom zetten op de brandstofpomp, en dan kijken wat de opbrengst is van elke injector geduren een minuut ofzo. Je moet dan met de hand je luchtweger omhoog trekken.

Zie hier ergens een filmpje van de werking van K-tronic...interressant!!!

http://www.volvo740rallyteam.nl/

Als de opbrengst tussen de injectoren meer dan 10% verschild moet je nieuwe halen, a 90 Euro per stuk Sad
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Als de opbrengst tussen de injectoren meer dan 10% verschild moet je nieuwe halen, a 90 Euro per stuk Sad

Dat heb ik ook maar gedaan, 1 injector werkte in ieder geval niet goed. Laat hem nog wel een keer reinigen hoor...

Voor een doorsnee Jap kosten die dingen dus ? 250/stuk dus ik begon ff heel erg bang te worden over hoeveel die van mij zou kosten, maar dat viel in verhouding daarmee dus mee... :twisted:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
idd...valt nog mee
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Ik heb net iemand aan de telefoon gehad van een Bosch service-centre en die zei dat mechanische K-tronic injectoren niet te reinigen zijn (

?????? Helemaal niet te reinigen ?????? Dat lijkt me sterk. Wie heeft het al wel eens gedaan/geprobeerd met k-jetronic injectoren ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Wat kosten de injectoren voor de LH2.2 in Europa?
Hier in Thailand vragen ze omgerekend 190 Eurotje's per stuk :evil:

Die dingen zijn lekker klein om in een postpakje te steken en naar hier op te sturen...
Antwoord
montypattaya schreef:Wat kosten de injectoren voor de LH2.2 in Europa?
Hier in Thailand vragen ze omgerekend 190 Eurotje's per stuk :evil:

Die dingen zijn lekker klein om in een postpakje te steken en naar hier op te sturen...

Walther!!! Werk aan de winkel!! :-) :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
monti

gebruikt of nieuw
Antwoord
Nieuw...

Gebruikt kan je ze vinden voor 25 Euro, maar deze zijn niet gereinigd of getest, en hebben geen nieuw setje rubbers...
Ik sta dan exact even ver dan met de injectoren die erin steken!
Origineel setje rubbers van Volvo kost 18 Euro...

Heb op de site van volvoclub.org gezien dat geteste injectoren ongeveer 20 US$ gaan...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Injectoren. Jambon 9 2.047 8 June 2023, 12:56
Laatste bericht: Marc1970
  Injectoren loshalen S60, kan dat zomaar? satubaru 10 7.155 22 April 2016, 14:58
Laatste bericht: satubaru
  Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen??? S_Janse 21 19.957 10 December 2015, 14:23
Laatste bericht: Rob
  Injectoren zonder weerstand voor B230FK Mr.Borrie 6 5.087 31 October 2012, 21:45
Laatste bericht: DanielR
  Waar zit de resistor pack voor injectoren? GOLDEN TURBO 0 1.608 16 September 2012, 22:51
Laatste bericht: GOLDEN TURBO
  krukas tandwiel verwijderen zonder speciaal gereedschap (b23a) Jeroen V 7 5.933 16 December 2011, 17:19
Laatste bericht: Jeroen V
  Type injectoren? JoostV6 2 2.803 16 June 2011, 22:24
Laatste bericht: JoostV6
  klepstel gereedschap voor b23/b230? Black Moose 6 4.789 4 June 2011, 20:59
Laatste bericht: Black Moose
  Verschillen van injectoren (kleur) Zuurstar 17 21.994 9 January 2011, 00:28
Laatste bericht: Jw240
  injectoren na 360dkm op lgp Mrhakkie 0 1.375 17 February 2010, 22:09
Laatste bericht: Mrhakkie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)