Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
ik heb afgelopen zomer het zelfde gezien bij een 280 mercedes
de injectors zelf ultra-soon gereinigd en motor liep niet goed
de helft van de injectoren lek en slecht
dus is geen 100% garantie dat je injectors weer in top conditie zijn na zo'n warm badje
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
voor degenen zonder ultrasoon of die het icm met ultrasoon de boel nog evne willen controleren/schoonspoelen
wat ik heb gedaan:
kabeltje aan de spoel van de injector gemaakt. Voor de niet turbo B230 motoren kan er gewoon 12 volt op, voor de turbo motoren met LH injectie moet er een weerstand in serie met de spoel staan omdat de injectoren lage weerstand hebben!
carb cleaner erin gespoten
even ventieltje open (stroom erop), zodat de reiniger er helemaal in stroomt
dat een paar keer herhalen en telkens in laten werken
dan veel carb cleaner erin en ventiel open en de perslucht erop.
dat misschjien nog een keer herhalen. de eerste keer komt er een slecht patroon uit, daarna ziet het er al snel veeeel beter uit!
Dit is natuurlijk voor de LH in injectie. K-jet heeft geen spoel in de injector maar opent door brandstofdruk. zelfde trucje toepasbaar met perslucht alleen geen stroom nodig
let wel op, carb cleaner is echt aggressief spul (in ogen vooral, vraag me NIET hoe ik het weet....), en goed brandbaar!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Ik heb net iemand aan de telefoon gehad van een Bosch service-centre en die zei dat mechanische K-tronic injectoren niet te reinigen zijn :twisted: Electronische injectoren konden ze wel reinigen in een ultrasoon bad omdat ze die electronisch konden openen wat niet wil met mechanische injectoren.
Je moet ze eerst testen door de injectoren los te halen, in een maatbeker hangen, stroom zetten op de brandstofpomp, en dan kijken wat de opbrengst is van elke injector geduren een minuut ofzo. Je moet dan met de hand je luchtweger omhoog trekken.
Zie hier ergens een filmpje van de werking van K-tronic...interressant!!!
http://www.volvo740rallyteam.nl/
Als de opbrengst tussen de injectoren meer dan 10% verschild moet je nieuwe halen, a 90 Euro per stuk
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 164
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Lukas Lagerweij schreef:Als de opbrengst tussen de injectoren meer dan 10% verschild moet je nieuwe halen, a 90 Euro per stuk 
Dat heb ik ook maar gedaan, 1 injector werkte in ieder geval niet goed. Laat hem nog wel een keer reinigen hoor...
Voor een doorsnee Jap kosten die dingen dus ? 250/stuk dus ik begon ff heel erg bang te worden over hoeveel die van mij zou kosten, maar dat viel in verhouding daarmee dus mee... :twisted:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
idd...valt nog mee
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Lukas Lagerweij schreef:Ik heb net iemand aan de telefoon gehad van een Bosch service-centre en die zei dat mechanische K-tronic injectoren niet te reinigen zijn (
?????? Helemaal niet te reinigen ?????? Dat lijkt me sterk. Wie heeft het al wel eens gedaan/geprobeerd met k-jetronic injectoren ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 28
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2006
Wat kosten de injectoren voor de LH2.2 in Europa?
Hier in Thailand vragen ze omgerekend 190 Eurotje's per stuk :evil:
Die dingen zijn lekker klein om in een postpakje te steken en naar hier op te sturen...
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
montypattaya schreef:Wat kosten de injectoren voor de LH2.2 in Europa?
Hier in Thailand vragen ze omgerekend 190 Eurotje's per stuk :evil:
Die dingen zijn lekker klein om in een postpakje te steken en naar hier op te sturen...
Walther!!! Werk aan de winkel!! :-) :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
Berichten: 28
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2006
Nieuw...
Gebruikt kan je ze vinden voor 25 Euro, maar deze zijn niet gereinigd of getest, en hebben geen nieuw setje rubbers...
Ik sta dan exact even ver dan met de injectoren die erin steken!
Origineel setje rubbers van Volvo kost 18 Euro...
Heb op de site van volvoclub.org gezien dat geteste injectoren ongeveer 20 US$ gaan...