9 June 2011, 21:24
Jeroen,
heeft niets met een klep te maken. De gassen die daar langs stromen, gaan via het uitlaatspruitstuk naar buiten. Hooguit zou een klepgeleider lek kunnen zijn, maar die speelt alleen op als je klep open staat, en dan willen de gassen weer via de makkelijkste weg: de uitlaat.
Overdruk in je carter ontstaat door gassen die langs de zuigers naar beneden komen. Dat gebeurt altijd en is bijna niet tegen te houden. Je zuigerveren sluiten nu eenmaal niet 100% af. Zijn de zuigerveren versleten, dan komt er wat meer langs, maar is heel normaal. Je rijdt uiteindelijk geen nieuwe auto. Er zou, in het gekste geval, een scheur in een zuiger kunnen zitten, maar dan doet'ie het echt niet lekker meer. Daarnaast trekt hij waarschijnlijk bij een vacuumslag zoveel olie naar binnen dat je de straat dicht legt.
De carterventilatie zit er niet voor niets. Laat het ding lekker zijn werk doen. Als je oliesporen gaat trekken, dan mag je je zorgen gaan maken
heeft niets met een klep te maken. De gassen die daar langs stromen, gaan via het uitlaatspruitstuk naar buiten. Hooguit zou een klepgeleider lek kunnen zijn, maar die speelt alleen op als je klep open staat, en dan willen de gassen weer via de makkelijkste weg: de uitlaat.
Overdruk in je carter ontstaat door gassen die langs de zuigers naar beneden komen. Dat gebeurt altijd en is bijna niet tegen te houden. Je zuigerveren sluiten nu eenmaal niet 100% af. Zijn de zuigerveren versleten, dan komt er wat meer langs, maar is heel normaal. Je rijdt uiteindelijk geen nieuwe auto. Er zou, in het gekste geval, een scheur in een zuiger kunnen zitten, maar dan doet'ie het echt niet lekker meer. Daarnaast trekt hij waarschijnlijk bij een vacuumslag zoveel olie naar binnen dat je de straat dicht legt.
De carterventilatie zit er niet voor niets. Laat het ding lekker zijn werk doen. Als je oliesporen gaat trekken, dan mag je je zorgen gaan maken

`88 245, B230K, M47