Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Vandaag demonteerde ik de bovenkant van de carburateur om dat zwart-rubberen ring/membraam/?? te vervangen.. Blijkt onder een van de boutjes ook een koperen labeltje vast te houden, waarop staat:
Volvo 237713, daaronder; IMP, daaronder; 3917 en dááronder lijkt later een cijfer bijgekomen te zijn; 629....
Mooi, dus weer teruggeschroefd, maar ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat dit betekend.
Zou het de sproeier setting kunnen zijn ?
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
die schroef ik zelf ook altijd netjes terug.. omdat ie er op hoort zeg maar.. ook nooit bij stilgestaan..
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Van de 175 schijn je drie types te hebben, aan hand van het plaatjes kan je zien welke je nodig hebt in geval van revisie. Vooral de naald kan verschillen.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
volvosvenska schreef:Van de 175 schijn je drie types te hebben, aan hand van het plaatjes kan je zien welke je nodig hebt in geval van revisie. Vooral de naald kan verschillen.
schrijf ens op wat er op de jouwe staat, zal morgen ook ens kijken..
welkom in de wereld die carburateurtypeplaatje heet...
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
sproeiernaald in de stromberg 175 CD, was voor de B19 en de B21 tot en met 1981 gelijk, naaldnummer is B1EE .
de laatste B20 motoren hadden het naaldnummer, B1CC .
sproeiernaald nr in de B21 met Pierburg 175CD vanaf 1978 is PN .
sproeiernaald nr in de B23 vanaf 1981 is DC .
het typeplaatje is het onderdeel nr van de carburator.
Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Klinkt super, maar...
Jouw de nr's die je noemt komen niet overeen met die waar ik deze topic over begon....
Ik heb een standaard revisiesetje, overeenkomend met het bouwjaar en dit type carburateur, gekocht bij Scandcar, is dit de goede... Of zit er in mijn Carb iets anders wat op te maken is uit die nummers op het mooie koperen plaatje....
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
jero schreef:Klinkt super, maar...
Jouw de nr's die je noemt komen niet overeen met die waar ik deze topic over begon....
Ik heb een standaard revisiesetje, overeenkomend met het bouwjaar en dit type carburateur, gekocht bij Scandcar, is dit de goede... Of zit er in mijn Carb iets anders wat op te maken is uit die nummers op het mooie koperen plaatje.... 
Heb laatste het zelfde gehad. Carburateur meegenomen naar scandcar. Aan de hand van de lengte van de naald kan je meten welk revisiesetje je nodig hebt. Zie hun website.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb een Stromberg liggen met:
VOLVO
237436
IMP
3285
1166
De jouwe:
Volvo
237713
IMP
3917
629....
Klop wat van die nummers in Google. De 237436 komt van een B20, na 1970. De 237713 komt op deze site voor:
http://www.ruddies-berlin.de/CD2SE.htm
En het wordt beter, ik heb een pdf waar de ref no. met bijbehorende naald, sproeierbuis, vlotter etc. opstaan. Het ref no. is het nummer onder IMP. Mijn 3285 kwam van een B20A met een B1AN naald. Jouw 3917 van een B21A met B1EE naald.
"ZS-Volvo reservdelar" heet de pdf. Ik kan hem niet meer vinden op het www, kan hem mailen aan liefhebbers.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Nou, ik wil dat wel heel erg graag !
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Grappig, bij SU kan je op basis van het ref no. een service kit en een rebuild kit bestellen:
http://www.sucarb.co.uk/CarbEssentials.a...uctId=8563
Onderaan, bij OPTION 3
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969