7 February 2012, 23:43
Hallo,
Herkenbaar probleem ook bij mijn Volvo S60 bi-fuel (bj 2002) met 330.000 km op teller. Inhouden bij gas geven en vooral de laatste tijd veel te vaak het terugvallen op benzine. Heb deze week naar een LPG (Necam) specialist gebracht. Zijn eerste diagnose was: revisie van het verdeelhuis. Dit heeft hij uitgevoerd (229,- Euro) en hij zei dat het ook wel nodig was. Inderdaad rijdt hij (wat) beter, maar nog steeds houdt de wagen af en toe in. Het is dus nog niet helemaal verdwenen. Hij zei overigens dat alleen de Volvo dealer het (gas)gebeuren uit kon lezen ..... (sorry , ik ben geen autokenner).
Maar wat ik wel kwalijk vindt, is dat binnen 2 dagen de motor in totaal 3 x is uitgevallen. Twee keer op een rotonde en een keer in een woonwijk. Moest er toch niet aan denken dat dit op een drukke snelweg zou gebeuren.
Ik ga toch maar naar de Volvo dealer om het zaakje eens goed uit te laten lezen en een adequate diagnose te laten stellen. Ik houd jullie op de hoogte.
Herkenbaar probleem ook bij mijn Volvo S60 bi-fuel (bj 2002) met 330.000 km op teller. Inhouden bij gas geven en vooral de laatste tijd veel te vaak het terugvallen op benzine. Heb deze week naar een LPG (Necam) specialist gebracht. Zijn eerste diagnose was: revisie van het verdeelhuis. Dit heeft hij uitgevoerd (229,- Euro) en hij zei dat het ook wel nodig was. Inderdaad rijdt hij (wat) beter, maar nog steeds houdt de wagen af en toe in. Het is dus nog niet helemaal verdwenen. Hij zei overigens dat alleen de Volvo dealer het (gas)gebeuren uit kon lezen ..... (sorry , ik ben geen autokenner).
Maar wat ik wel kwalijk vindt, is dat binnen 2 dagen de motor in totaal 3 x is uitgevallen. Twee keer op een rotonde en een keer in een woonwijk. Moest er toch niet aan denken dat dit op een drukke snelweg zou gebeuren.
Ik ga toch maar naar de Volvo dealer om het zaakje eens goed uit te laten lezen en een adequate diagnose te laten stellen. Ik houd jullie op de hoogte.