Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw van injectie naar enkel carb
#1
Omdat ik nu weer door mijn handels wagenpark heen ben, of eehh inpulsif aangekochte en verbouwde hokken voorraad.

Komt het dagelijkse verkeer in de 245 weer in zicht.

Hij zuipt me arm met die injectie.
Ik weet niet wat het is maar ik heb er geen zin in om er met een tankwagen achteraan te slepen (1 op 5,5 )

Wil graag de injectie eraf halen en er een Carburateur versie van maken...en dan op gas tuffen! :Smile

Dan komt de vraag:

Wat moet ik aanschaffen?
Hoe gaat het met de ontsteking (is dit gecombineerd met de inspuitings computer) of is het los werkend van elkaar

En wat en WIE heeft er een carburateur systeem liggen en wil dit verkopen...

Ik hoor het wel.
Antwoord
#2
Als jouw injectieblok 1 op 5,5 zuipt, lijkt me dat er iets mis is met je blok, want dat is niet normaal. Hoe is je afstelling?
Als je deze onderhoudspunten allemaal eens naloopt, moet het vgs mij toch te doen zijn een wat realistischer verbruik te krijgen..

En waarom je energie stoppen in de ombouw van een injectie naar carb? Is het niet makkelijker om er gelijk een blok met carb in te lepelen?
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#3
Hier kan je het meeste, zo niet alles wat je nodig hebt, wel vinden:

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=6415.0
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Er is mij door een "specialist" in enschede verteld dat de B21E gevoelig is voor autogas. Backfire.
Vandaar de ombouw naar carb.

@rubicon.. hoe simpeler het inlaatsysteem hoe simpeler te repareren en te begrijpen.
Ik ga niet een goed lopende motor compleet vervangen als ik alleen alle electronica eruit moet halen. die zorgt voor het meerverbruik!
met oude regelkleppen en mechanische injectie ventielen en omlooplucht klepjes.

@marco thanx voor de link.

@ danielk in 120km een halve tank erdoor vindt ik veel te veel qua verbruik.
Antwoord
#5
Ik heb dat vershijnsel ook gehad in mijn vorige 244GLE B23E.
Wat bleek er was iets met een specifieke electrische aansluiting/verbinding in het injectiesysteem niet goed, helaas weet ik niet meer wat het was.
Maar ben toen naar een Bosch service center gegaan en zij hebben de zaak opgelost.
Ging toen van 1 op 5-6 naar 1 op 10-11 met RUSTIG rijgedrag.
Zou eerst je injectiesysteem goed na laten kijken, ombouwen kan altijd nog.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
#6
@ frans..

Bedankt voor de tip.... Overigens twijfel ik ook of de ontsteking goed staat....
Maar ieder geval alles van het injectie systeem cleanen verbindingen controleren.
ik dacht hij loopt goed waarom alles loshalen maar het kreng zuipt wel :Smile

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 12.996 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 8.441 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.337 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.564 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.066 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.595 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 11.608 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  Help Van een b200e naar een b230fb Ruben240 17 9.057 17 June 2020, 22:18
Laatste bericht: Marc1970
  Dubbele brandstofpomp B230FK ombouw TeunTimmermans 6 4.617 21 May 2020, 12:58
Laatste bericht: Dopski
  Bokken motor bocht naar links Maarten245DL 6 6.942 13 February 2019, 15:39
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)