13 May 2012, 20:16
Beste volvoliefhebbers,
Het volgende probleem: mijn 240 sp uit 91 lekte al een tijdje koelvloeistof ( op 1000 km een liter bijvullen) in eerste instantie leek het probleem duidelijk. Natte matten bestuurderstoel , dus kachelkraan vervangen. Sindsdien alles binnen kurkdroog , maar het probleem bleef bestaan. In overleg met de garage de koppakking en waterpomp laten vervangen. Kop netjes afgeperst door een revisiebedrijf en bleek in goede staat. Helaas probleem niet opgelost, dus weer terug. Na onderzoek bleek de radiateur ook een probleem te zijn (deze bleek in het midden koud te blijven, daarmee de doorstroming te blokkeren) logischerwijs zou daarmee de druk en het koelsysteem op kunnen lopen waardoor waarschijnlijk kV via de pakking eruit geperst zou worden. Radiateur vervangen, maar helaas... Opnieuw terug naar de garage , opnieuw de kop eraf en onderblok afgeperst... Bleek in prima staat dus daar kan het niet aan liggen. Al met al is de polar een aantal keer afgeperst , leidingen gecheckt, olie en bougies bekeken , ook prima , maar het probleem niet opgelost. Wie heeft een idee waar we verder kunnen zoeken. Oh ja expansievatdop is ook vervangen....
Overigens hulde aan de garage , want veel kosten zijn niet in rekening gebracht,
Ik hoor graag goe de ideeën
Het volgende probleem: mijn 240 sp uit 91 lekte al een tijdje koelvloeistof ( op 1000 km een liter bijvullen) in eerste instantie leek het probleem duidelijk. Natte matten bestuurderstoel , dus kachelkraan vervangen. Sindsdien alles binnen kurkdroog , maar het probleem bleef bestaan. In overleg met de garage de koppakking en waterpomp laten vervangen. Kop netjes afgeperst door een revisiebedrijf en bleek in goede staat. Helaas probleem niet opgelost, dus weer terug. Na onderzoek bleek de radiateur ook een probleem te zijn (deze bleek in het midden koud te blijven, daarmee de doorstroming te blokkeren) logischerwijs zou daarmee de druk en het koelsysteem op kunnen lopen waardoor waarschijnlijk kV via de pakking eruit geperst zou worden. Radiateur vervangen, maar helaas... Opnieuw terug naar de garage , opnieuw de kop eraf en onderblok afgeperst... Bleek in prima staat dus daar kan het niet aan liggen. Al met al is de polar een aantal keer afgeperst , leidingen gecheckt, olie en bougies bekeken , ook prima , maar het probleem niet opgelost. Wie heeft een idee waar we verder kunnen zoeken. Oh ja expansievatdop is ook vervangen....
Overigens hulde aan de garage , want veel kosten zijn niet in rekening gebracht,
Ik hoor graag goe de ideeën