14 March 2012, 22:43
Ik heb mezelf al laten zien in een paar topics, toch maar even fatsoenlijk voorstellen aangezien ik ook "vol van Volvo" ben... (volgens mijn vriendin bevestigd)!
Bij deze dus,
De van origine Zweedse blauwe Turbomachine is na 26 jaar naar Nederland gehaald. Deze uit 1984 afkomstige 244 sedan is niet moeders mooiste, maar rijdt wel ontzettend fijn!
Ik heb deze niet zelf ingevoerd, maar gekocht van een vader & zoon die wel eens naar Zweden gaan en als het schikt, ÃÃn of een paar zelfs, oldtimers mee te nemen.
Waarschijnlijk met het zicht op de winst.
Naar verluidt is deze wagen van een automonteur geweest daar, alleen mocht er wel wat onderhoud en speurwerk verricht worden voordat deze op de boot ging.
Alleen kwam IK daar later pas achter. Qua roest valt het gelukkig reuze mee, alleen motorisch, tja... Het liep allemaal leuk en aardig, maar later kwam de waterpomp door zijn lagers heen.
Vervolgd door de dynamo, en daarbovenop versprong de distributie ook nog een keer (na lang zoeken was dat de oorzaak dat hij zomaar uitviel en niet meer aanging).
Helaas is er geen historie bekend verder, behalve dus dat hij van een (lakse) automonteur is geweest.
Er zitten wel papieren in het handschoenenvakje van waarschijnlijk een emissie test, die rondom Zweden is uitgevoerd.
Ik kan nog steeds geen Zweeds dus snap er geen hout van maar is toen 5 keer in 2 jaar "gekeurd".
Heel graag wil ik best foto's toevoegen, alleen zie ik nergens waar dat moet!
Inmiddels een jaar geleden dat ik deze heb gekocht, en heb ook in andere barrels gereden, omdat hij weer eens niet wou starten/lopen, maar toch het liefste waar ik in rijdt, is de 244, a.k.a "de Turbo".
Met vriendelijke groet,
Jermaine uit Assen
Bij deze dus,
De van origine Zweedse blauwe Turbomachine is na 26 jaar naar Nederland gehaald. Deze uit 1984 afkomstige 244 sedan is niet moeders mooiste, maar rijdt wel ontzettend fijn!
Ik heb deze niet zelf ingevoerd, maar gekocht van een vader & zoon die wel eens naar Zweden gaan en als het schikt, ÃÃn of een paar zelfs, oldtimers mee te nemen.
Waarschijnlijk met het zicht op de winst.
Naar verluidt is deze wagen van een automonteur geweest daar, alleen mocht er wel wat onderhoud en speurwerk verricht worden voordat deze op de boot ging.
Alleen kwam IK daar later pas achter. Qua roest valt het gelukkig reuze mee, alleen motorisch, tja... Het liep allemaal leuk en aardig, maar later kwam de waterpomp door zijn lagers heen.
Vervolgd door de dynamo, en daarbovenop versprong de distributie ook nog een keer (na lang zoeken was dat de oorzaak dat hij zomaar uitviel en niet meer aanging).
Helaas is er geen historie bekend verder, behalve dus dat hij van een (lakse) automonteur is geweest.
Er zitten wel papieren in het handschoenenvakje van waarschijnlijk een emissie test, die rondom Zweden is uitgevoerd.
Ik kan nog steeds geen Zweeds dus snap er geen hout van maar is toen 5 keer in 2 jaar "gekeurd".
Heel graag wil ik best foto's toevoegen, alleen zie ik nergens waar dat moet!
Inmiddels een jaar geleden dat ik deze heb gekocht, en heb ook in andere barrels gereden, omdat hij weer eens niet wou starten/lopen, maar toch het liefste waar ik in rijdt, is de 244, a.k.a "de Turbo".
Met vriendelijke groet,
Jermaine uit Assen
Daily Driver 244 Turbo met "waarschijnlijk" een 740 turbo!
Origineel uit Zweden
Origineel uit Zweden