Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kickdown kabel van AW71 op B23E
#11
Komt je B23E uit een hele oude 740? Daarin is de gasrolhouder net wat korter of langer, ben ik even kwijt.

Het manipuleren van de gasrol- en kabelhouder lijkt mij hoedanook de beste optie, dan gaat je buitenkabel een iets andere bocht maken maar die raak je wel kwijt.
En dan kan je verdere afstelling volgens het boekje doen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
B23E komt uit een 1983-er 244.
Ik zal nog eens goed in de bak proberen te kijken of de kickdown echt niet verder terug wil.
Zo niet, pas ik inderdaad de steun aan.
Ik zal laten weten hoe het afloopt!
En ben tegelijkertijd wel benieuwd naar ervaringen van anderen die deze ombouw hebben gedaan. Liepen die hier niet tegenaan?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#13
Mijn AW71 is in Woudenberg ingebouwd.
Als ik me goedherinner hebben ze daar de kabel passend gemaakt door het op plaatje waar de buitenkabel op vastzit op te schuiven met een stukje laswerk.
Indien gewenst kan ik wel een foto maken, laat maar horen...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#14
Ah, dan ben ik dus niet de enige Wink
Een foto, graag! Ik heb het beeld wel in m'n hoofd, maar het is altijd leuk om te zien hoe anderen het hebben opgelost.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#15
Hierbij de foto.
Het is in feite een verlengd hoekje, waardoor de kabel langer kan zijn.
Hopelijk kun je er wat mee!

[Afbeelding: kickdownkabelbevestiging.jpg]
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#16
Dank! Ik ga het hetzelfde doen, oude laten zitten en een nieuwe ervoor.
Heb nog een extra steuntje liggen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#17
Inmiddels zit mijn steuntje erop.
[Afbeelding: kickdown-kabel-steuntje.jpg]
Uit m'n hoofd dacht ik dat de kickdown kabel bij volgas nog 2cm verder uitgetrokken moest kunnen worden. Na aanpassen van het steuntje las ik het nog even na en zag ik dat het maar 2mm moet zijn. Het is nu iets van 1cm. Hopelijk werkt de kickdown al gewoon goed.
Zo niet, dan moet ik het steuntje nog even verder verlengen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#18
Bij deze bakken bepaalt de kabel behalve de kickdown ook het opschakelmoment van de versnellingen (de kabel is de enige manier waarop de bak weet wat je voet doet). De andere input is de snelheid (toerental uitgaande as).
Zonder kabel schakelt-ie ongeveer binnen 100 meter van 1-2-3 klaar zodat je met 30 in de hoogste versnelling voortploetert.
Dus wel belangrijk dat-ie volledig af te stellen is tot je er tevreden mee bent.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  tandwieltje aandrijving tellerkabel (AW71) BartJu 24 18.832 8 January 2023, 16:34
Laatste bericht: BartJu
  KM kabel voor AW71+BW55 staartstuk Yezzz 6 3.952 27 January 2021, 09:32
Laatste bericht: Yezzz
  Staartstuk BW55 swap naar AW71 gerbenvdlindeu 9 6.152 29 March 2019, 09:48
Laatste bericht: polestar-volvo
  AW71 zonder aandrijving Drk 9 7.792 2 July 2018, 20:15
Laatste bericht: Marc1970
  D24tic Aw71 wesleyscheggetman 10 9.562 11 February 2018, 00:56
Laatste bericht: Jerry
  Bedrading AW71 wat is wat? petervanriemsdijk 6 6.172 1 February 2018, 18:26
Laatste bericht: skidje
  wat is dit voor onderdeel op de AW71 Goedkoetje 2 4.039 1 March 2016, 17:40
Laatste bericht: v700r
  AW71 slaat af Volvo 1800E Niels178 3 4.217 24 September 2015, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  overdrive selenoid AW71 jero 6 6.000 2 January 2015, 23:28
Laatste bericht: skidje
  745 1986 B230K welke koppeling kabel heeft deze? MartjeB 1 2.017 2 February 2013, 14:17
Laatste bericht: MartjeB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)