Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ineens niet starten
Beste Volvo'ers, mijn eerste helaas spijtige bericht op dit forum (had graag begonnen met een vrolijker vraag)

mijn volvo 440 1.8i uit '95 start van het een op het andere moment niet.. De ene dag nog lekker boodschappen mee gedaan, neergezet, volgende dag starten.. en niks..

noujah, niks... alles springt aan, startmotor draait rond, alleen hij slaat gewoon niet aan.

In de snelheid heb ik wel even gekeken of ik iets van vonk heb, maar volgens mij niet (ik ben mn kever gewend waar ik gewoon een stuk ijzer in de dop stop en een opsodemieter krijg haha)

ik lees her en der op internet dingen over de bdp sensor, de bobine doormeten, hoofdrelais etc etc, maar dat zijn allemaal van die oude, onafgemaakte topics helaas Sad

ik kan prima een en ander zelf doen, alleen is mn volvo net wat nieuwer (en nog onbekend voor mij) om zomaar wat te gaan sleutelen

waar begin ik?

kleine noot: hij rijd op lpg, maar start tevens niet als ik hem op benzine zet.

Antwoord
Lijkt me een leuk probleem maar ik kan er niks mee. Probeer eens op volvo-forum.nl.

Alhoewel het in grote lijnen elektrisch lijkt, een kabelbreuk, stekkerstuk of zekeringlos probleem.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ook zoiets gehad met de oude polo van mijn vrouw. Ze rijdt met de beide meiden naar de stad om inkopen te doen. Zetten de auto op de parkeerplaats en een paar uur later wil ze starten, maar aanslaan ho maar. Naar huis gesleept, 1,5 week (in de kou op de stoep) aan het zoeken geweest naar de vonk, computer/ontsteking/kabels e.d. vervangen, geen resultaat. Tot op Problemcar.nl iemand vroeg, draait de ontsteking (nokkenas) wel rond ???
Distributieriem gebroken :'(, teveel schade voor een auto van 15 jaar oud
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Kan idd van alle zijn.
Maar zoals je zelf al aangaf, het kan de DBP sensor zijn.
Loop de bedrading eens na en als je een multimeter hebt met ohm stand zou je kunnen Googlen hoeveel weerstand hij moet hebben.
Zelf ook problemen met de dbp sensor gehad, gaf wel een signaal maar niet echt zoals het hoorde.
Doorgemeten en hij had een verkeerde ohm waarde, sluiting of zo.
Iedereen maar zeggen: als je ontsteking het doet is je dbp sensor niet kapot<<< bij mij dus wel het geval.
Hij schudde en liep onregelmatig en na vv van de sensor liep hij dus weer als een zonnetje.
Dus niet geschoten is altijd mis, weet alleen niet welke waardes er voor gelden.
Succes.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
Black Moose schreef:Ook zoiets gehad met de oude polo van mijn vrouw. Ze rijdt met de beide meiden naar de stad om inkopen te doen. Zetten de auto op de parkeerplaats en een paar uur later wil ze starten, maar aanslaan ho maar. Naar huis gesleept, 1,5 week (in de kou op de stoep) aan het zoeken geweest naar de vonk, computer/ontsteking/kabels e.d. vervangen, geen resultaat. Tot op Problemcar.nl iemand vroeg, draait de ontsteking (nokkenas) wel rond ???
Distributieriem gebroken :'(, teveel schade voor een auto van 15 jaar oud

als de riem gebroken is lijkt me toch niet dat er enorm veel schade is? hij heeft met de kapotte riem immers dan niet gelopen (heb hem gewoon normaal thuis neergezet, en hij deed al meteen niks meer de eerstvolgende keer dat ik hem pakte)

Antwoord
Maar met starten gaan de zuigers wel op en neer, en afhankelijk van de stand van de kleppen kan er schade ontstaan.
Maar niet gelijk van het ergste uitgaan, controleer ff de riem en je weet of dat goed is.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
zo, zijn we weer.. inmiddels ook op volvo-forum gevraagd, maar daar komen we ook niet verder..

geen vonk
riem ligt er nog goed op
bobine krijgt geen spanning
ontstekingsunit krijgt geen spanning

contactslot heb ik inmiddels open liggen (alsin, beplating verwijderd) om eventueel door te kunnen meten wat, wanneer op welke draad moet komen..

iemand die meer weet? bdp sensor? ecu? (waar zit die??)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 421 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.109 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 808 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.199 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.617 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.694 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.076 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 2.607 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.622 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 2.975 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)