11 March 2010, 23:32
Hi,
Ik heb een 244 GL Automaat (B21F) uit 1981 die twee jaar geleden is geïmporteerd uit Californië. De auto is in zeer goede staat, full options (airco, alles elektrisch, schuifdak, stoelverwarming, etc) en rijdt geweldig, maar helaas zit er sinds kort een rammel in de (Saginaw) stuurbekrachtegingspomp . De pomp werkt prima, maar ik vermoed dat het lager de geest heeft gegeven.
Ik heb nu een een andere pomp op de kop getikt waar de slangen (die normaal naar het stuurhuis lopen) nog aan gemonteerd zitten. Nu lijkt het mij het makkelijkst om de de slangen van de 'nieuwe' pomp af halen en de oude te laten zitten. Echter zit de moer v.d. onderste slang muurvast op op de pomp (en ik ben bang dat ik de boel mol), ook het gebruik van kruipolie heeft geen effect. Kan iemand van jullie mij vertellen of het verstandig is om de slang v.d. pomp af te halen of heeft iemand een goede suggestie?
Alvast dank voor jullie reactie.
Ik heb een 244 GL Automaat (B21F) uit 1981 die twee jaar geleden is geïmporteerd uit Californië. De auto is in zeer goede staat, full options (airco, alles elektrisch, schuifdak, stoelverwarming, etc) en rijdt geweldig, maar helaas zit er sinds kort een rammel in de (Saginaw) stuurbekrachtegingspomp . De pomp werkt prima, maar ik vermoed dat het lager de geest heeft gegeven.
Ik heb nu een een andere pomp op de kop getikt waar de slangen (die normaal naar het stuurhuis lopen) nog aan gemonteerd zitten. Nu lijkt het mij het makkelijkst om de de slangen van de 'nieuwe' pomp af halen en de oude te laten zitten. Echter zit de moer v.d. onderste slang muurvast op op de pomp (en ik ben bang dat ik de boel mol), ook het gebruik van kruipolie heeft geen effect. Kan iemand van jullie mij vertellen of het verstandig is om de slang v.d. pomp af te halen of heeft iemand een goede suggestie?
Alvast dank voor jullie reactie.
244 GL Automaat B21F (uit CA USA) + 121 Amazon B18