Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rare temperatuur (meting)
#1
Hallo,

mijn koppakking was doo,r dus nieuwe (laten) plaatsen alsook alle andere pakkingen en keeringen die je op dan tegenkomt...
nu zit ik met twee dingen,

1 het ene ritje door de stad komt de meter niet van de C los, het andere ritje, zoals vanmorgen het terug ritje van het ziekenhuis (heeft een pauze van een uur tussen gezeten tussen heen en terug)
staat de meter vrijwel direct op N en loopt de naald bij langzaam rijden tegen de bovenrand van de N, zet ik de auto stil, stationair, zakt de naald weer naar het midden van de N...

2 ik heb nog steeds heel veel condens uit de uitlaat tijdens het rijden, ook als ik vanuit Utrecht naar Amsterdam ben gereden heb ik in de stad veel condens achter me de uitlaat uitkomend...
peil van koelvloeistof is wel goed en na 150km nog niets gezakt en kan ik na een rit zo de dop van het koelvloeistof reservoir afdraaien zonder druk (wel enige druk, maar het spuit er zeker niet uit)

iemand een idee? kan het de temperatuur meter zijn (temp sensor heet dat dan geloof ik) of loopt de auto toch echt warm....
en die condens..
Antwoord
#2
dus met andere woorden je motor wordt niet warm. heb je het systeem goed ontlucht. misschien je termosstaat als je auto niet warm loopt.
Antwoord
#3
Komt de naald boven het midden van de meter uit?

Misschien hebben ze het draadje van de censor niet goed erop gedaan?

Ik zou even afwachten wat de motor doet als je wat meer ermee gereden hebt,ondertussen wel het koelvloeistofniveau goed in de gaten houden en af en toe voelen of de waterslangen niet hard aanvoelen bij warme motor..
Afgaan op condens uitstoot is met het huidige weer niet echt een betrouwbare graadmeter.
De mijne rookt nu ook als een schoorsteen met dit koude weer Smile
Antwoord
#4
Na de rit gister van het ziekenhuis naar huis (10 minuten rijden in stad en 3 op ring 80 km) stond de naald boven aan de N dus boven het midden ja.
Slangen zijn niet hard en ik voel wel warmte van het blok...

hoe check ik ontluchting?
Antwoord
#5
Het koelsysteem van een 240 is toch zelf ontluchtend..?
Antwoord
#6
Mits de thermostaat werkt en er goed in zit wel ja. Het geveerde klepje moet naar beneden en het ontluchtingsgat naar boven.

Hier staat een plaatje ervan: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Co...placements
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
thermostaat was naar zijn grootje,

bleef de ene keer open staan (bij koude motor dus al open) en de andere keer dicht dus hete motor...
vervangen en nu gaat het weer goed... Big Grin

onderdelen kosten ook de kop niet bij volvo trouwens te gek! goed spul en betaalbaar, das toch leuk!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 991 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Temperatuur en type thermostaat Maarten245DL 5 4.856 7 February 2019, 20:23
Laatste bericht: Grey240Polar
  Temperatuur B23 hoog Rob 4 4.117 2 May 2016, 15:20
Laatste bericht: Rob
  rare tik: zie fimpje 245GLE1981 8 4.599 28 February 2015, 09:12
Laatste bericht: 245GLE1981
  Waar zit de koelvloeistof temperatuur sensor? B19et Basta 9 5.862 16 October 2012, 19:24
Laatste bericht: Basta
  Temperatuur kleppendeksel Rob 34 20.073 22 March 2011, 00:42
Laatste bericht: Rob
  Temperatuur wordt niet doorgegeven Yellow240 8 3.780 1 October 2010, 12:58
Laatste bericht: Rubicon
  Temperatuur te laag na nieuwe thermostaat Patrick245 5 3.773 23 June 2010, 17:05
Laatste bericht: Patrick245
  Temperatuur te hoog Rubicon 79 37.389 28 October 2009, 19:05
Laatste bericht: Rubicon
  Temperatuur van de motor te laag Mastertje 17 10.562 9 June 2009, 19:22
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)