Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Ik heb een lederen stuurwiel op de kop kunnen tikken en die wil ik natuurlijk in Principessa (240 Super Polar) plaatsen.
Hoe krijg ik nu de drukplaat (claxon) van het stuur af en hoe dan verder.........?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Hela! Dat is mooi man!
Ontzettend bedankt!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 385
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2011
Heldere beschrijving. Omdat het stuurwiel in de 240 iets scheef staat wilde ik dit (aan de hand van deze handleiding) rechtzetten. Na het verwijderen van de "claxon" trof ik op het draadeind een metalen kokertje aan. Hierdoor kan ik de sleutel niet op de moer krijgen. Kan ik dat kokertje verwijderen (hoe?) en waar dient dit eigenlijk voor?
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Het kokertje kun je niet verwijderen. Je dient een verlengde dopsleutel 27 te hebben. Vastzetten met 60Nm.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 385
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2011
Gideon schreef:Het kokertje kun je niet verwijderen. Je dient een verlengde dopsleutel 27 te hebben. Vastzetten met 60Nm.
OkÃ
, dank.
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Je kunt het stuur waarschijnlijk ook recht laten zetten door je Volvo te laten uitlijnen/corrigeren van de voorwielen ten opzichte van de stand van het stuurwiel.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 385
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2011
ruuds70 schreef:Je kunt het stuur waarschijnlijk ook recht laten zetten door je Volvo te laten uitlijnen/corrigeren van de voorwielen ten opzichte van de stand van het stuurwiel.
Het zal wel technische onwetendheid zijn van mijn kant maar omdat de auto keurig in het spoor blijft en niet naar links of rechts trekt dacht ik dat de uitlijning in orde was. Het stuur een tandje verplaatsen zou dan de makkelijkste oplossing zijn (?).
Dank voor de suggestie, ik laat de bandenspecialist de uitlijning controleren.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik heb bij de vorige uitlijn beurt ook mijn stuur naderhand weer recht moeten zetten.
Je auto opnieuw uitlijnen om je stuur recht te krijgen lijkt me een dure oplossing.
Of het moet zo zijn dat de rechte stand van je stuur vergaat door een versleten stuurhuis. Dat komt echter weinig voor en dat zou je moeten merken bij het sturen in de bochten.