Ik neem aan dat je een verstelbare panhard stang gemonteerd hebt ?
aangezien na het verlagen je achteras niet meer netjes in het midden staat.
Topics: 20
Jelmar schreef:Ik neem aan dat je een verstelbare panhard stang gemonteerd hebt ?
Wel gaaf, maar zeker bij 4 cm zet je de auto scheef. Ik zou eerst kijken als je de achterzijde op 20 a 30mm lager hebt. En natuurlijk opgekrikt geweest, bij oudere rubbers wil dat zonder bochten/dijken/drempels wel even blijven hangen.
[img][/img]
Topics: 6
abbabak schreef:Jelmar schreef:Ik neem aan dat je een verstelbare panhard stang gemonteerd hebt ?
Wel gaaf, maar zeker bij 4 cm zet je de auto scheef. Ik zou eerst kijken als je de achterzijde op 20 a 30mm lager hebt. En natuurlijk opgekrikt geweest, bij oudere rubbers wil dat zonder bochten/dijken/drempels wel even blijven hangen.
Erikhans schreef:Wat dat "scheef"staan betreft, is de ondergrond waar de auto op staat wel helemaal goed vlak? (onder alle 4 de wielen)
Misschien iets wat je over het hoofd ziet ???
Dank voor jullie reacties en meedenken.

Nee ik heb nog geen verstelbare panhardstang maar die komt er nog wel onder. Ik heb meerdere malen gemeten op een vlakke garagevloer. Ook met de niet verlaagde veren meet in een verschil van iets van 1 cm. Ik heb er een dag of 5 mee rondgereden en toe weer gemeten maar helaas het verschil blijft. Ik zal het bovenste rubber waar de veer in rust links en rechts vergelijken en kijken of er iets vreselijk is doorgerot. Dat laatste denk ik niet dan was me dat wel opgevallen. Als ik er uit ben laat ik het weten.
Intussen probeer ik een lekkage probleempje op te lossen. Het wat dat via het rooster onder de voorruit naar binnen komt loopt er weer via de kokerbalk uit. Klopt ? Nu heb ik een lekkagespoor op de de lasnaad tegen het schutbord.
[img width=448 height=600]http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/P3120254.jpg[/img]
Nou wil ik de lekkage aanpakken vanaf de natte zijde. Maar hoe kom ik erbij ??? Ik heb 1 van de voorschermen eraf gehad. Ik was al zover dat ik maar een gat moest slijpen in de plaat. Via het ventilatierooster (rechts op de foto) lijkt me geen optie. Mooi constructie is dit zeg >
![[Afbeelding: P2180159-1.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/P2180159-1.jpg)
Topics: 107
Loopt het water van vrij hoog naar beneden?
Check dan even onder de motorkap in de hoek tegen het schutbord of het afwateringsgat daar dicht zit.
Kijk ook even naar de kit op de lasnaden in de buurt van hetzelfde plek of deze niet gescheurd/uitgehard is.Daar wil het ook wel eens langs lekken.
Topics: 82
De ruimte onder de roosters tot achterin de dorpel is een geheel. Het water wat in die roosters verdwijnt komt er (normaal gesproken) bij de eerste of tweede uitstroomopening van de dorpel weer uit.
Jouw 240 (en mijn 144) heeft een roestige lasnaad in de bodem van de ruimte onder de roosters. Da's jammer voor ons want je kan er bar weinig aan doen vanaf de natte kant. Ik heb al bedacht om er wat polyesterhars met verharder in te gieten. De enige echte oplossing is natuurlijk het voorscherm eraf halen, een kijkgat zagen, schoonmaken, lassen, afdichten en kijkgat weer dicht.
Tot die tijd smeer ik het af en toe dicht met kit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
jos245 schreef:Loopt het water van vrij hoog naar beneden?
Check dan even onder de motorkap in de hoek tegen het schutbord of het afwateringsgat daar dicht zit.
Kijk ook even naar de kit op de lasnaden in de buurt van hetzelfde plek of deze niet gescheurd/uitgehard is.Daar wil het ook wel eens langs lekken.
Het afwateringsgaten (links en rechts) onder de motorkap zijn open. De lasnaden zijn in orde. Ik heb het linkerscherm eraf gehad en het zag er prima uit. Als ik een flinke plens water in het ventilatierooster gooi komt het uit het eerste afwaterinsgat in de kokerbalk echter dan gaat de lasnaad (op de foto) ook direct zweten. Ik heb hetzefde probleem als marc1970 denk ik.
Topics: 107
Ik zou zoiezo de kitrand (op de foto) wegkrabben want de lasnaad is daar aan het roesten. Als je pech hebt vallen er wat gaatjes in als je de kit verwijderd hebt maar als je er niks aan doet is over een tijd de hele rand rot en heb je een hoop laswerk.
Overigens: als er een paar kleine gaatjes in de rand vallen en je ontroest de naad heel goed kun je er ook gewoon nieuwe strijkkit (lasnaden-kit) op zetten.Die vult kleine gaatjes prima,immers een puntlasnaad is ook nooit 100 procent dicht.
Ik zit nog even te denken hoe je bij de andere kant komt van die lasnaad want die moet je uiteraard ook behandelen .Dan zou ik even bij mijn eigen auto moeten kijken.
Topics: 38
Filip schreef:Jelmar schreef:PP! schreef:mooie Peugeot ervoor o ;D ;Dok!!!
Schei is uit......... 
ben het wel met PP eens.. 
en anders ik wel!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
jos245 schreef:Ik zou zoiezo de kitrand (op de foto) wegkrabben want de lasnaad is daar aan het roesten. Als je pech hebt vallen er wat gaatjes in als je de kit verwijderd hebt maar als je er niks aan doet is over een tijd de hele rand rot en heb je een hoop laswerk.
Overigens: als er een paar kleine gaatjes in de rand vallen en je ontroest de naad heel goed kun je er ook gewoon nieuwe strijkkit (lasnaden-kit) op zetten.Die vult kleine gaatjes prima,immers een puntlasnaad is ook nooit 100 procent dicht.
Ik zit nog even te denken hoe je bij de andere kant komt van die lasnaad want die moet je uiteraard ook behandelen .Dan zou ik even bij mijn eigen auto moeten kijken.
Ik heb het ventilatieklepje aan de binnenzijde verwijderd. Ik kan er vanaf die kant redelijk bij (gelukkig heb ik niet grote handen). Als ik zo met mijn hand voel valt de roest wel mee. Met een klein staalborsteltje kan ik de hoek van binnenuit schoonkrabben, reinigen, Fertan erop, als het lukt daarna Ferpox, lasnadenkit en dan iets van tectyl. Lastig is het stukje naar boven richting luchtrooster.
Waar is lasnadenkit te koop?
![[Afbeelding: P2180159-1.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/P2180159-1.jpg)