Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reviceren Stromberg carburateur
ja, sproeier en naald altijd tegelijk vervangen, die zijn op elkaar ingesleten

Een sproeier kun je net als de naald kopen bij BCCP te Gramsbergen. De sproeier moet erin geperst worden (let op de hoogte!!) met speciaal gereedschap, mag je misschien wel even lenen van iemand/garage.
Het is een klein klusje maar het komt wel heel precies. Je moet absoluut niet gaan tikken met schroevendraaiers o.i.d.
Als de opening van de sproeier beschadigt, kun je 'm weggooien.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord
[h=2]carburateur - benzine in luchtfilter[/h][INDENT]Hallo Dop, heb je revisie stuk gelezen maar kan nu niet helemaal opmaken wat de oplossing is geweest ivm de benzine die je luchtfilter instroomt. Heb zelf een Pierburg CD175 maar geloof niet dat het echt veel verschilt met jou Stromberg. Ik ben van plan om mijn 244 van "84 op lpg te laten zetten maar wil eerst ff proefdraaien in de nieuwe aanwinst. Heb hetzelfde probleem als jou en dat is dat er benzine naar het luchtfilter loopt en dat vindt ik geen prettig idee als mijn vrouw en kids de auto keer mee nemen. Wat was nu het euvel, wat zou ik moeten vervangen?
Las dat Floor een keer een plaatje boven flotter had gesteld en dat toen benzine"overloop"voorbij was. Waar zit dit stelplaatje (platje van plaatje :-) Auto start prima maar eerste 4 km niet lekker stationair te krijgen - daarna prima stationair maar als je stopt dan loopt er dus redelijk wat benzine in en dan uit het luchtfilter.

Zweedse Schone[/INDENT]
Antwoord
In mijn geval was er teveel benzine in de vlotterkamer en omdat de vlotter het niet deed kwam er alleen maar benzine bij. Zoveel dat het door het ontluchtingskanaaltje eruit spoot. Misschien heb je dat filmpje ook wel gezien:
http://s124.photobucket.com/albums/p32/d...ine001.mp4

Het euvel was dat het bevestigingsbeugeltje van de vlotter was los gekomen. Dat schijnt wel vaker te gebeuren, omdat waneer je op LPG rijdt er geen benzine in de vlotterkamer staat en de vlotter dus ligt te rammelen ipv drijven in de benzine.

De vlotter zit vast met een soort popnagels. Die popnagels waren dus een beetje uitgesleten (kopje was niet meer dik genoeg om de vlotter op zijn plaats te houden). Ik heb de vlotter weer op zijn plek gehouden, de popnagels kwamen er nog wel bovenuit en ik heb die toen met een schoevendraaier+hamer geslagen; op dit manier worden de kopjes van de popnagen weer breder dan het gaatje van de vlotter en zit het weer vast.
Ik heb nog overwogen of er op die plek ook een schoefje getapt kon worden, ik durfde dat niet omdat er misschien een kanaaltje achter loopt.

Hier zie je het beugeltje dat los is.:
http://i124.photobucket.com/albums/p32/d...eur013.jpg

hier zie je de twee kopjes die ik dan steeds popnagels noem:
http://i124.photobucket.com/albums/p32/d...eur014.jpg

En een onscherpe foto, maar hier zit het beugeltje weer vast.
http://i124.photobucket.com/albums/p32/d...eur015.jpg

Hiermee was het in mijn geval opgelost. Verder heb ik geen nieuwe onderdelen of pakkingen gebruikt.
Misschien dat dit in jou geval ook het geval is, dan ik het makkelijk op te lossen.

Een pierburg is volgens mij een andere carb dan die ik toen op de B20 had.

De vlotter heeft een soort lipje dat het klepje dicht duwt. Die kan je naar behoefte bijbuigen. Het klepje kan ook versleten zijn?
Antwoord
Oke Dop, dank voor reactie. Zal volgende week eens weer demonteren en kijken of me iets opvalt.
Geloof inderdaad dat ik een heel andere vlotterkamer heb in mijn b230a met Pierburg.
Als ik het forum zo wat rondlees geloof ik niet dat als ik op LPG ga rijden het een probleem zal zijn en
zoals al geschreven auto doet het prima alleen na uitzetten motor loopt er nog wat benzine in het luchtfilter.
Zal net als jou eens de motor laten lopen met het luchtfilterslang er af.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 576 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.788 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Carburateur overzetten VervelendeGozer 3 1.954 1 September 2022, 19:26
Laatste bericht: Marc1970
  Carburateur Naald en sproeierbuis Rob 5 3.581 23 April 2022, 17:33
  dubbele carburateur pieter2 7 3.849 17 December 2020, 19:32
Laatste bericht: pieter2
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 11.725 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  175cd carburateur overstroomt Nivek 7 7.252 24 January 2017, 20:42
Laatste bericht: Nivek
  Pierburg carburateur Yellow240 4 6.224 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Weber carburateur op B230K inlaatspruitstuk? Gouden240 5 6.198 26 April 2016, 13:34
Laatste bericht: asterix
  Aansluiting Solex Carburateur B200K Stephan_244 2 5.163 23 April 2016, 22:21

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: