Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help Van een b200e naar een b230fb
#11
Je hebt ze met 60-2 gaten en met 44-2x2 gaten, die eerste moet je hebben.

Ik denk dat je makkelijker de hele pomp en filter en leidingen van een 240 of 940 pakt, die hangen in een rekje onder de auto. Dan past de fitting nl. op de injectorrail. Of je maakt zelf een leiding van nylon als je die fitting toevallig nog aan de rail hebt zitten (vaak knippen ze die dingen af).
De druk van de K jet pomp heet 'Delivery pressure', en is 65-90 psi, die van LH heet 'maximum deadhead pressure' en is 70-92 psi.

LH gebruikt uiteindelijk maar 32-36 psi dat doet de drukregelaar.

De aansturing vd pompen is erg gelijkend, via een brandstofrelais en de zekeringkast.

Het vliegwiel moet met de 2 'missende' gaten een bepaalde kant op bij BDP. Hier de uitleg van Volvo: https://forums.tbforums.com/showthread.php?t=310029


Ik las ergens dat de kabelboom vd 740/940 een beetje te uitgebreid is voor de 240. Er zitten allerlei niet-injectie draden en stekkers in verwerkt, maar goed die moet je dan maar ergens wegfrommelen.
Volgens mij heb ik wel s plaatjes gezien van uitgeplozen kabelbomen die een hele woonkamer vullen.

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
Ik las ergens dat de kabelboom vd 740/940 een beetje te uitgebreid is voor de 240. Er zitten allerlei niet-injectie draden en stekkers in verwerkt, maar goed die moet je dan maar ergens wegfrommelen.
Volgens mij heb ik wel s plaatjes gezien van uitgeplozen kabelbomen die een hele woonkamer vullen.

Op Turbobricks staan allerlei verhalen van mensen die LH2.4 in een Kjet auto zetten en daarbij behoorlijk wat losse eindje draad over houden: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687
De bedrading lijkt mij veruit het lastigst van deze motorwissel, ik stel voor dat je voor de collega die van elektra houdt alvast een biertje extra koud zet.

Een custom kabelboom is misschien de snelste weg naar succes: https://www.elbertbos.nl/index.php/nl/hi...pathway-44

Berichtjes worden een beetje overvol.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
(16 June 2020, 21:51)Marc1970 schreef: Ik las ergens dat de kabelboom vd 740/940 een beetje te uitgebreid is voor de 240. Er zitten allerlei niet-injectie draden en stekkers in verwerkt, maar goed die moet je dan maar ergens wegfrommelen.
Volgens mij heb ik wel s plaatjes gezien van uitgeplozen kabelbomen die een hele woonkamer vullen.

Op Turbobricks staan allerlei verhalen van mensen die LH2.4 in een Kjet auto zetten en daarbij behoorlijk wat losse eindje draad over houden: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687
De bedrading lijkt mij veruit het lastigst van deze motorwissel, ik stel voor dat je voor de collega die van elektra houdt alvast een biertje extra koud zet.

Een custom kabelboom is misschien de snelste weg naar succes: https://www.elbertbos.nl/index.php/nl/hi...pathway-44

Berichtjes worden een beetje overvol.

Ze hebben het ook over een ontstekingscomputer in die Amerikaanse thread heb ik die als ik gwn een verdeler heb?
Antwoord
#14
Ja. Lh2.4 heeft 2 computers. Een brandstof en een ontstekingscomputer
Antwoord
#15
Dit is handig leesvoer, op 2/3 vd webpage staat het inbouwen van LH2.4/EZ116K (met een Elbert Bos kabelboom). https://www.240turbo.com/harnessconversi...ionharness

16 pagina's handleiding https://www.davebarton.com/pdf/HarnessLH2.4EZK.pdf Ik neem aan dat Elbert die handleiding ook wel in het Nederlands kan leveren.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
(17 June 2020, 13:46)Marc1970 schreef: Dit is handig leesvoer, op 2/3 vd webpage staat het inbouwen van LH2.4/EZ116K (met een Elbert Bos kabelboom). https://www.240turbo.com/harnessconversi...ionharness

16 pagina's handleiding https://www.davebarton.com/pdf/HarnessLH2.4EZK.pdf Ik neem aan dat Elbert die handleiding ook wel in het Nederlands kan leveren.

Die krijg je erbij in het Nederlands van hem, been there done that, werkt prima overigens van kjet naar lh2.4 (b21et —> b200ft)
Antwoord
#17
Misschien is dit een domme vraag maar wat moet ik met een ontstekingscomputer als ik gwn een verdeler heb. Bij de verdeler van een 240 werkt de vertraging toch gwn op vacuüm?
Antwoord
#18
Ja nee de injectie en de ontsteking werken samen, de computers delen op meerdere punten data. Vooral het RPM signaal heeft de LH2.4 erg nodig.

Hier ene Ipdown die LH2.4 zonder EZK aan de praat heeft gekregen: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=288874 in ongeveer dezelfde situatie als waar jij zit. Lijkt erop dat ie het Hall signaal uit de verdeler gewoon op pin 1 van de LH2.4 ECU zet bij wijze van RPM signaal, en rijden maar. Jammergenoeg zijn de foto's van het topic weg.

Dat is nogal een verrassende ontdekking. Ipdown weet wel ongeveer hoe alles in elkaar steekt: https://ipdown.net/jetronic.info/tiki-in...d+Diagrams

Dit advies is waard wat je ervoor betaald hebt, maar probeer s wat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 11.777 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.169 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.291 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.332 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 5.414 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  Volvo 940 B230FB jankend/zeurend geluid Volvo1994 2 1.798 25 January 2021, 20:05
Laatste bericht: Volvo1994
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 5.318 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 20.776 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 10.613 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  Bokken motor bocht naar links Maarten245DL 6 6.456 13 February 2019, 15:39
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: