Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor slaat niet aan, startmotor draait de boel wel rond
#1
Beste Volvo-vrinden,

Ik heb net m'n Volvo 240 '91 moeten laten staan..

De motor slaat niet aan. Het is niet de eerste keer, helaas.

Reeds vervangen;
*Brandstof-relais
*Brandstoffilter
*startmotor
*bougiekabels
*Bougies
*Verdeelkap + rotor
*zekeringen
*zekeringenkastje grondig gereinigd

Iemand nog een idee waar het dan aan moet liggen? Het is m'n ziel en zaligheid, maar word er wel een beetje moe van Smile

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!
Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
#2
Altijd even de " uitsluitmethode " toepassen om heel snel een richting te krijgen.
Na het starten even een bougie trekken en kijken of ie "nat " is .
Als ie nat is dan zit het met de benzinetoevoer wel snor.
Waarschijnlijk heb je dan geen vonk op je bougie en moet je in die richting zoeken.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Ja vonken heb je nodig. Zeg maar aan de basis van de vonk staat de vliegwielsensor, BDP sensor of hoe je hem noemen wilt. Deze loopt achter het blok langs naar beneden en steekt in het vliegwielhuis. Als de isolatie er aan flarden omheen hangt, is-ie stuk. Tijdelijk isolatie terug wikkelen (vooral de blauwe anti-interferentie folie is belangrijk) en repareren met PVC plakband mag.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Pff, lastig.
LH-fuse onder de kap al gechecked? bekende veroorzaker problemen.


Citaat:the LH fuel injection system uses a 25 amp fuse located under your hood on the left side fender. It is not in any type of sealed fuse holder, so the elements will cause corrosion to invade the connector after a number of years. Often pulling out and re-inserting the fuse will cure this issue temporarily. For a long-term fix, clean the contacts with a wire brush, or even better, replace that fuse holder with a water-tight one,

Daarnaast: eventuele storing-code(s) al uitgelezen?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#5
Dank heren!
Ik ga eens checken Smile
Antwoord
#6
Rob schreef:LH-fuse onder de kap al gechecked? bekende veroorzaker problemen.

Die zit er niet meer op bij bouwjaar 1991, de LH gaat gewoon via de zekeringenkast.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 349 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 435 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 569 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.122 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 998 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 818 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.232 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.638 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.712 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.089 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: