boedr schreef:Ik heb een stroboscoop met toerenteller,contacthoekmeter,voltmeter etc in een, als ik het zo hoor is er in geen tijden iets aan de ontsteking gedaan en zal waarschijnlijk de puntjes etc vervangen moeten worden, als je er niet uitkomt zie mijn onderschrift
Ah thanks Dat is nog goed te doen vanuit eindhoven
Ik vond het tijd om weer eens een cadeautje voor mezelf te kopen.
Dus:
[ATTACH=CONFIG]3084[/ATTACH]
Hij stond op 0 graden dus nu hebben we hem op 12 graden gezet. Hij lijkt beter te lopen, morgen als hij afgekoeld is nog eens starten en kijken of hij ook beter start.
Contactpuntjes, misschien dan gelijk ook maar naar kijken, zullen de kosten niet zijn lijkt me.
Gister weer gestart en geen backfire meer gehad, dus het lijkt opgelost te zijn
Even voor de mensen die dit soort topics lezen en denken: #@!$@@ eindelijk mijn probleem gevonden staat er niet bij of het is opgelost?!! :confused:
Het is opgelost! :-)
Uiteindelijk het contactpunt vervangen en hij start iedere keer als een zonnetje!
Een investering van €4,15 en ik denk 3 minuten werk.... daar hadden we echt mee moeten beginnen
Wat we verder hebben nagekeken:
- timing (met de stroboscoop goed gezet)
- klepstelling (allemaal ok)
Het is opgelost!
Voor € 4,15 een nieuw contactpunt bestelt en na 4 minuten montagetijd loopt hij als een zonnetje. Het vorige contactpuntje was afgesleten waardoor hij ipv 4 x vonkte dat wel eens vaker deed terwijl alle kleppen dicht waren en dus BAM in de carb...
verder hadden we al naar de kleppen gekeken en de timing goed gezet; met beide was niet zoveel mis..
volgende keer eerst beter naar het contactpuntje kijken