Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Iemand een tip om het distributietandwiel van een b21et te verwijderen? Krijg em niet van de as af en durf er geen geweld op los te laten. Door het kapje er omheen is een poelietrekker geen optie.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Rondom op de rand lichtjes tikken met een hamer om de evt "corrosie te laten schrikken", daarna met schroevendraaier erachter, anders met een tang vastpakken aan dat nokje? Ik had bij mijn b21a klus de indruk dat die tandwielen behoorlijk wat kunnen hebben hoor... Dat trek je niet zomaar krom volgens mij.
Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nee niet krom. Ben meer bang het tandwiel te beschadigen. Kleine braam is genoeg om een distributieriem te slopen natuurlijk. Laten schrikken heb ik gedaan. Schroevendraaiertje ertussen en tikken ook. Maar echt los komen doet ie niet. Zal volgende week nog eens een poging gaan doen.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
idd tang op de passtift en die er uit tikken..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Met de poulie had ik ook wat moeite erop en eraf te krijgen. Door draaiende bewegingen te maken (jutteren tegen de klok in en weer de andere kant op zegmaar). Op die manier raakte hij makkelijker los dan een trekkende beweging.
Misschien met een oude distributieriem?
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
heet stoken, klein tikje met hamer en schroevedraaier eronder
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988