22 October 2013, 23:47
Met de nieuwe belastingregels in het vooruitzicht vraag ik me af of het mogelijk is mijn 240 uit 1986 met een b230f motorblok om te bouwen van een G2 naar een G3 systeem. Wie kan mij hier meer over vertellen?
LPG ombouwen van G2 naar G3
|
22 October 2013, 23:47
Met de nieuwe belastingregels in het vooruitzicht vraag ik me af of het mogelijk is mijn 240 uit 1986 met een b230f motorblok om te bouwen van een G2 naar een G3 systeem. Wie kan mij hier meer over vertellen?
23 October 2013, 00:16
Als je het voor het belastingvoordeel wilt doen dan is het vergeefse moeite. Je krijgt vanwege de leeftijd van de auto geen belastinglorting ook al zou er G3 op het kenteken staan.
23 October 2013, 00:37
Das niet helemaal juist
![]() Als je G3 op je kenteken hebt, heb je gewoon het belastingvoordeel. Maar ik acht de kans erg klein dat je er G3 op krijgt...
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
23 October 2013, 09:50
Zover hier bekend is er nooit een typegoedkeur geweest voor 200 serie wat betreft G3.
En dat bepaald of de RDW het als G3 mag en kan registreren. Dus ja, je kunt er technisch gezien wellicht makkelijk een G3-installatie van maken. Maar al voldoe je aan alle technische eisen voor G3, een 240 voldoet per definitie niet aan de administratieve eisen: het hebben van type-goedkeur. En dus betaal je niet het G3 tarief, maar vol tarief.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
23 October 2013, 12:00
Je oplossing kan technisch prima, maar de auto zal niet voor het G3 tarief in aanmerking komen helaas:
http://volvolvo.nl/threads/6173-Zin-of-o...t-290000km http://volvolvo.nl/threads/12914-244-s-met-G3 http://volvolvo.nl/threads/14087-Nieuwe-...-cng/page2 etc helaas.
24 October 2013, 21:00
Ik heb op marktplaats een keer een late 240 gezien op lpg g3 volgens de advertentie.
Kenteken ook leesbaar voor de verandering en jawel bij de rdw ook op g3 dus een late 240 zou misschien kunnen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
25 October 2013, 07:50
Of de RDW heeft zich een keertje vergist?
Is er een lijst van auto's met typegoedkeur om het op te zoeken? Meeste info zegt dat benzine auto's vanaf bouwjaar '95 over het algemeen in aanmerking komen. Sluit de 2serie dus weer net buiten... Als een late kan, kun je de late techniek ook in een vroegere zetten, en zou het ook weer kunnen. En als je aantoonbaar maakt dat je 7serie techniek (met G3keur) in een 2 zet, kan het dan? Leuke materie, al is het niet zo praktisch of relevant voor m'n 76'er.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
25 October 2013, 08:39
Volgens mij ligt de verantwoordelijkheid voor doorgeven juiste type bij het inbouwstation en daar worden nog wel eens "vergissingen" gemaakt. Zo kan er soms toch G3 op kenteken staan. Net als bij de APK controleert de RDW steekproefsgewijs.
Overigens is er in het begin volgens mij nog wat onduidelijkheid geweest dus toen zijn er ook wat auto's ten onrechte als G3 geregistreerd. Maar in principe kan het dus niet voor een 240.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
25 October 2013, 09:44
G3 scheelt bij een Volvo zomaar 100 euro per kwartaal.......
De juiste keurmeester en hem eens lief aankijken kan schelen;-) Komt er dus op neer of de keurmeester het aandurft of niet, als hij een steekproef krijgt hangt ie namelijk ;-) Heb meerdere oude auto's gezien op kenteken G3 waar het eigenlijk niet op zou kunnen, het gebeurt dus wel, regelmatig wil ik niet zeggen maar het gebeurt wel.
25 October 2013, 10:06
Een illegale tip die ik onlangs van een LPG meneer kreeg..
Gas inbouwen, rijden, voor de keuring dat wat er niet in mà g zitten er uit, eventueel bij aanhouding dát deel aan boete voor het afgelopen jaar betalen en weer verder.. Hij, enkele klanten en familie rijden al jaren zo.. (..:tape2:..) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|