Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
Heb vandaag een erg mooie volvo 264 op L.P.G gekocht,alleen de motor wordt een beetje warm en verbruikt een klein beetjee water.
De eigenaar heeft de radiateur en de waterpomp laten vervangen,maar het probleem bleef.
Ik zelf ken de PRV (V6) motoren niet zo goed,andere volvo motoren wel.
Zelf denk ik de cilindervoeringen,koppaking,cafitatie waterkanaal cilinderkop of de gasverdamper.
Motor heeft orgineel 127000 km gelopen,en de vovlo heeft altijd goed onderhoud gehad.
Wat denken Jullie ervan?
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
1. compressie testen
2. koelsysteem laten afpersen
dat denk ik, zou goed een koppakking kunnen zijn als hij door een verrotte radiateur oid te warm is gelopen.
Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
koelsysteem is door de garage al afgeperst geen problemen gevonden.
maar is waarschijnlijk gebeurt met koude motor.
Compressie meten is wel een goed idee,dat ga ik zaterdag eerst proberen.
bedankt voor de reactie Boedr
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Misschien beter een cilinder-lektest laten doen, naast de compressietest.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 60
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2011
27 July 2012, 12:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 July 2012, 12:03 door boeijke.)
Voor water zie antwoord Dirk.
Voor de iets te hoge temperatuur kan het ook de temp sensor zijn of met een beetje pech een vapour lock.
http://www.garageclassicservice.nl/techn...id-27-inge
Loopt de temp alleen op LPG omhoog of ook op benzine?
Blijf het geen gelukkig huwelijk vinden PRV motoren en LPG
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
Gisteren gewoon naar huis gereden,en wat water meegenomen voor onderweg.
Toen ik thuis wat even gekeken naar het waterverbruik,het waternivo was gezakt.
Ik denk dat een koppaking lek is.
Maar wat rijd zo'n 264 lekker.
Berichten: 60
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2011
28 July 2012, 14:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 July 2012, 17:54 door boeijke.)
Heb je al gekeken of er rotzooi/sludge aan je olie pijlstok zit?
En je kunt altijd even bij de dealer in het koelvloeistof reservoir laten "snuffelen"
Rijd idd erg lekker zo'n 264. Alleen jammer dat er 1 in de stalling staat en de andere in restauratie modus in de garage.
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
Er zit geen sludge aan de pijlstok,maar er komt wel witte rook uit de uitlaat en het koelwaterreservior loopt een beetje over.
Ben vandaag begonnen met het demonteren van de cilinderkoppen.
Maar wat een kabels en slangen,en als je alles goed nummerd is het wel te doen.
Morgen weer verder.
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
28 July 2012, 22:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 July 2012, 22:46 door 265gl.)
ik zou toch zeggen dat er koelvloeistof via de koppakking in de cilinder komt dat zou die witte rook verklaren. Overlopen van het tankje zou ook te verklaren zijn door de druk in de cilinder. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Zelf heb ik de kop er nog niet af gehad, dus weet ook niet of het kan.
Berichten: 60
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2011
Ben benieuwd. Blijf het volgen iig.
Succes!
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90