Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
water verbruik 264
#1
Heb vandaag een erg mooie volvo 264 op L.P.G gekocht,alleen de motor wordt een beetje warm en verbruikt een klein beetjee water.
De eigenaar heeft de radiateur en de waterpomp laten vervangen,maar het probleem bleef.
Ik zelf ken de PRV (V6) motoren niet zo goed,andere volvo motoren wel.
Zelf denk ik de cilindervoeringen,koppaking,cafitatie waterkanaal cilinderkop of de gasverdamper.
Motor heeft orgineel 127000 km gelopen,en de vovlo heeft altijd goed onderhoud gehad.
Wat denken Jullie ervan?
Antwoord
#2
1. compressie testen
2. koelsysteem laten afpersen

dat denk ik, zou goed een koppakking kunnen zijn als hij door een verrotte radiateur oid te warm is gelopen.
Antwoord
#3
koelsysteem is door de garage al afgeperst geen problemen gevonden.
maar is waarschijnlijk gebeurt met koude motor.
Compressie meten is wel een goed idee,dat ga ik zaterdag eerst proberen.
bedankt voor de reactie Boedr
Antwoord
#4
Misschien beter een cilinder-lektest laten doen, naast de compressietest.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#5
Voor water zie antwoord Dirk.

Voor de iets te hoge temperatuur kan het ook de temp sensor zijn of met een beetje pech een vapour lock.
http://www.garageclassicservice.nl/techn...id-27-inge

Loopt de temp alleen op LPG omhoog of ook op benzine?
Blijf het geen gelukkig huwelijk vinden PRV motoren en LPG
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
Antwoord
#6
Gisteren gewoon naar huis gereden,en wat water meegenomen voor onderweg.
Toen ik thuis wat even gekeken naar het waterverbruik,het waternivo was gezakt.
Ik denk dat een koppaking lek is.
Maar wat rijd zo'n 264 lekker.
Antwoord
#7
Heb je al gekeken of er rotzooi/sludge aan je olie pijlstok zit?
En je kunt altijd even bij de dealer in het koelvloeistof reservoir laten "snuffelen"

Rijd idd erg lekker zo'n 264. Alleen jammer dat er 1 in de stalling staat en de andere in restauratie modus in de garage.
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
Antwoord
#8
Er zit geen sludge aan de pijlstok,maar er komt wel witte rook uit de uitlaat en het koelwaterreservior loopt een beetje over.
Ben vandaag begonnen met het demonteren van de cilinderkoppen.
Maar wat een kabels en slangen,en als je alles goed nummerd is het wel te doen.
Morgen weer verder.
Antwoord
#9
ik zou toch zeggen dat er koelvloeistof via de koppakking in de cilinder komt dat zou die witte rook verklaren. Overlopen van het tankje zou ook te verklaren zijn door de druk in de cilinder. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Zelf heb ik de kop er nog niet af gehad, dus weet ook niet of het kan.
Antwoord
#10
Ben benieuwd. Blijf het volgen iig.

Succes!
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verbruik Volvo 240 CK070 14 10.414 28 February 2020, 02:36
Laatste bericht: CK070
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 9.297 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  Hoe kan ik mijn verbruik zien? S40 T-4 5 4.426 26 October 2015, 16:58
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  Hoog olie verbruik en backfire op lpg ? Jerry 9 10.013 27 May 2015, 09:16
Laatste bericht: Jerry
  Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat Mr.Grien 7 7.739 29 January 2015, 12:00
Laatste bericht: Mr.Grien
  Hoog verbruik baskov 9 7.930 1 March 2013, 15:48
Laatste bericht: Dopski
  B20 blok verbruik?? Laurens Zondag 9 8.526 9 April 2012, 22:19
Laatste bericht: Marc1970
  motor komt langzaam op snelheid en hoog verbruik volvomachinery 25 15.191 18 March 2012, 22:54
Laatste bericht: volvomachinery
  B230F hoog verbruik Kwekkel 12 9.568 31 October 2011, 14:07
Laatste bericht: 242-turbo
  Hoog verbruik 240 GL 1990, ca. 1 op 7 ronald14 2 5.000 3 October 2011, 20:13
Laatste bericht: Kwekkel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)