Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstofpompen,welke zijn uitwisselbaar?
#1
Ik zou graag willen weten welke brandstofpomp onder welke auto zit en welke uitwisselbaar zijn.

Ik moet voor de ombouw van mijn Grijze Muis (360 2.0i sedan) naar B21ET een 2e brandstofpomp gaan plaatsen.
Ik kan de originele electrische pomp als opvoer pomp laten zitten maar die 2e pomp,daar gaat t dus om.

De pomp van de donorauto is om zeep dus is nu de vraag kan ik een willekeurige pomp van een injectiemotor plaatsen of moet dat persee een pomp van een turbo zijn?
Antwoord
#2
Ben er van overtuigd dat het niet zo'n vaart loopt.
De pomp heeft capaciteit genoeg en heeft een interne overstort ( ik meen 12 bar)
De uiteindelijke systeemdruk wordt toch geregeld door de drukregelaar van de Kjet (zo'n 5 bar)
De rest van de brandstof gaat weer retour tank.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Dan zou ik in principe ook genoeg hebben aan de originele brandstofpomp die er nu voor de injectie opzit..........
Antwoord
#4
In Zweden gebruiken ze regelmatig 240 turbo (hoofdpomp) pompen onder een 360 maar dan zonder opvoerpomp. Verder zie je ook wel regelmatig Biltema BMW E34 M5 pompen langs komen.
360 pomp is voldoende in veel gevallen.

Wat voor injectie ga je gebruiken? LH/MS/K-jet? K-jet heeft toch wel een behoorlijk sterke pomp nodig. Ik weet niet of K-jet genoegen neemt met een 360 pomp.
Antwoord
#5
Het is het proberen waard....

Een paar minuten googlen leverd dit op:

http://www.volvo300mania.com/forum-uk/vi...f=5&t=5180
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#6
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Het mooiste zou eigenlijk zijn om op de de een of andere manier de injectie van de 360 te gebruiken,dus de LH ,aangezien dat een wat moderner systeem is.In hoeverre die aan te passen is voor de B21ET weet ik niet,daar ga ik binnenkort achteraan.Voorlopig ga ik er vanuit om de standaard uitvoering te gebruiken,dus gewoon met K-jet.Dat zou dan dus betekenen dat er een sterkere brandstofpomp moet komen.
I
Antwoord
#7
edwin schreef:Het is het proberen waard....

Een paar minuten googlen leverd dit op:

http://www.volvo300mania.com/forum-uk/vi...f=5&t=5180


Ik heb me daar maar meteen geregistreerd,best handig!
Het leverde me in ieder geval al wel wat nuttige info op,bedankt Edwin!
Antwoord
#8
Op de 360 zit geen LH maar L-jet.
De B21ET heeft nu inderdaad Kjet maar niet alleen de motor (in dit geval niet de motor) zorgt ervoor dat je een sterke pomp nodig hebt maar K-jet. K-jet draait een vrij hoge druk waardoor de 240 turbo een sterke pomp heeft (tuurlijk speelt het vermogen ook een rol maar een std B21ET heeft niet zoveel vermogen).
L-jet heeft niet zo'n sterke pomp nodig als K-jet. Op 300power gebruiken ze de standaard 360 pomp setup tot +-225pk afhankelijk van de brandstof. Als alles in goede staat is, moet je daar dus prima mee weg komen.

Wat bedoel je precies met: Voorlopig ga ik er vanuit om de standaard uitvoering te gebruiken,dus gewoon met K-jet
Welke standaard uitvoering?

L-jet is vrij simpel. Je kunt het volgens mij aansluiten met of zonder renix. Als je de B21ET verdeler (stroom) gebruikt heb je het toerental signaal nodig voor L-jet als puls. Verder inlaat van de 360 met gaskleppositiesensor. De luchtweger en de temperatuursensor. Is zo'n beetje alles.
Renix module heeft geen curve voor een B21ET (zeer lage compressie turbo motor). Als je niet naar standalone gaat of LH gebruikt is het misschien verstandig de B21ET ontsteking te handhaven.
Antwoord
#9
Met standaard bedoel ik zoals de motor nu is ,dus zoals ie uit de donor gekomen is.
Eerst maar eens inbouwen,de auto om laten keuren en dan een intercooler dr bij!
Antwoord
#10
Waarom niet meteen een intercooler inbouwen?
Op 300power staat een draadje bij de TIPS waarin de verschillende brandstofpomp upgrades worden besproken. Erg handig!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoort het klokje verlicht te zijn? Kogelman 2 377 23 May 2023, 20:40
Laatste bericht: Kogelman
  Welke speakers bij Volvo radio CR-603? Boet 1 1.291 8 November 2020, 08:31
Laatste bericht: superD
  Radio welke geschikt is voor elektrische antenne Van Schellen 11 7.431 22 May 2020, 23:56
Laatste bericht: Van Schellen
  Welke brandstofpomp? Mark244 1 2.410 7 December 2016, 00:21
Laatste bericht: jos245
  Welke snelheidsmeter (K-nummer) hoort in welk modeljaar? oudevolvo 9 7.702 20 September 2016, 21:12
Laatste bericht: BramvanBlokland
  Welke bougicord bougiekabelset voor B200F Erik-240 7 6.383 21 May 2016, 19:10
Laatste bericht: Erik-240
  Welke gasklepschakelaar? Potvisboer 5 4.262 11 July 2014, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Jetronic kastjes uitwisselbaar? Rin 8 6.634 10 June 2014, 22:50
Laatste bericht: Rin
  Tellerunits 740 met/zonder toerenteller uitwisselbaar? Vincent244 2 3.500 10 April 2012, 13:47
Laatste bericht: Vincent244
  Welke dynamo? Doeke Dobma 52 29.544 9 April 2012, 20:41
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)