Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontstekings probleem B27E. "De zoek tocht"
#1
Hallo V6 rijders.

Afgelopen weekend heb ik meegedaan met de HTTT2011. Dit was mijn 2e jaar en wederom weer een enorm succes.
Ik had de 264GL al een week voor de deur staan daar ik haar voor de VKB al uit de schuur had gehaald.

Omdat de HTTT2011 voor ons een 200KM rijden is zijn wij op zaterdag reeds naar het mooie twente gereden.
Helaas kreeg ik op de heenweg problemen. Ik merkte het al bij het starten. De motor bokte wat meer op stationair maar ook bij optrekken was het bokken goed voelbaar. De auto schokte hevig en vanaf de 3500 to 4000 toeren liep die eigenlijk pas goed en voelde je weer volle vermogen.

Bij het gas loslaten hoorde je duidelijk knallen in de uitlaat. Ik denk dus aan de ontsteking.
Ik heb nog geen bougies bekeken. De verdeelkap, rotor, kabels en bougies zijn in 2007 vervangen (8000KM) en lijken mijn goed!

Zijn er hier kundige mensen die wat suggesties hebben?

De regeleenheid lijkt mij nog goed anders start de auto niet, lijkt mij.
Op tijd zetten doet de regeleenheid middels pulsgever (dacht ik).
Bobine geen idee wat je merkt als deze stuk is,... volgens mij moet je dan ook stationair meer merken ipv een enkele bok, onregelmatig lopen.
Kleppen stellen misschien?
doorslaan van kabels?


Kortom de zoek tocht is begonnen!

Groetjes Ronald.
264 RULES!!!!
Antwoord
#2
Een B27 met Kjet.
Ik zou 't eerste zoeken in een valseluchtprobleem.
Rubbers van de injectoren zijn berucht ...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
edwin schreef:Een B27 met Kjet.
Ik zou 't eerste zoeken in een valseluchtprobleem.
Rubbers van de injectoren zijn berucht ...

Daar heb ik ook al aan ge dacht maar waarom zou die dan knallen in de uitlaat bij gas loslaten en waarom zou die dan hokken, bonken en stoten?
264 RULES!!!!
Antwoord
#4
Stel het is wel een vals lucht probleem,...hoe vind ik deze het makelijkst?
264 RULES!!!!
Antwoord
#5
spuitbus remmenreiniger
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Auto laten lopen en overal waar vacuum zit of waar ie valse lucht (pakkingen inlaatspruitstuk b.v.) kan trekken met remmenreiniger spuiten, dan hoor je vanzelf als er een lekje is.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#7
Net een heel verhaal zitten tikken waarop gelet moet worden.
Daar na wil ik het plaatsen en weg is m'n bericht. @#^%$
vond het vorige forumformat prettiger werken.

Ontopic maar weer....

Kijk ook naar de vacuümslang van de rembekrachtiger en het terugslagklepje.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Bedankt zo ver! ik ga van het weekend even kijken!

U hoort nog!
264 RULES!!!!
Antwoord
#9
Hallo

Afgelopen zaterdag een sleuteldag gedaan bij Nordicar. Hier enorm geholpen door monteur Bart. Hij stelde voor om makkelijk te beginnen,..bougies bekijken. Deze waren keurig. Gelijk ook even de injectors bekeken, deze heb ik in 2008 ofzo nieuw geplaatst en waren nog prima. Na een korte proefrit dachten we een vacuumlek te hebben, 4 slangen preventief vervangen en hier en daar een slangklem beter vast gezet. Toen dit alles niet mocht baten hebben we de stroboscoop er bij gehaald. Dit pracht uitkomst!

na wat bijstellen liep de motor fantastisch! Nooit eerder heb ik die V6 zo stil zien liggen onder de motorkap!

Helaas op de rit naar huis begon op de A9 het bokken en hikken opnieuw. Vet balen als je auto opgetakeld wordt en de ANWB uitkomst moet bieden!

Gelukkig was het euvel snel gevonden,.... nu alleen nog oplossen!!!!

Mijn rotor in de verdeelkap bleek stuk. Het nokje binnenin is afgebroken en zo kan de rotor dus vrij bewegen op de as in de stroomverdeler. De vraag is even of dat nu al was,...of dat dit op de terugweg is gebeurt. Misschien wel bij het op tijd draaien van de stroomverdeler.

Ik heb nu even een nieuwe rotor besteld. Hopen dat er niet te veel speling is oid op de as anders wordt het misschien tijd voor een compleet nieuwe stroomverdeler.
Probleem is iig ontdekt. De oplossing komt er aan.

wordt vervolgd!
264 RULES!!!!
Antwoord
#10
Zo!!!

De nieuwe rotor voor in de verdeelkap is binnen!
Ook maar even een ontstekingstijdstip pistool besteeld! Nu nog even de tijd vinden om het te repareren!

wordt vervolgd

Greetz Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 749 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  Stationair LPG/,benzine b27e hun 4 3.498 27 May 2020, 13:29
Laatste bericht: hun
  o jee,...de B27E RonnieDuck 7 5.576 23 May 2020, 18:48
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 14.175 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  thermostaat b27e hun 10 8.406 12 April 2019, 07:17
Laatste bericht: RonnieDuck
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 9.923 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Drukleiding b27e hun 11 14.835 21 October 2014, 16:08
Laatste bericht: volvoman0_0
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 12.699 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Paspennen b27e hun 13 17.143 14 November 2012, 00:29
Laatste bericht: Degraaf
  wel of niet doen LPG in B27E smorebrod 5 7.332 28 April 2010, 21:16
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)