Ik heb ooit een 265 van "78 gereden.. En volgens de Haynes moet hij +/- 10 volt (constant) geven aan de meters.
Verder staat er niets beschreven over testen. Slechts uitwissellen met een nieuwe/werkende indien verdacht en resultaat bekijken..
Ik heb ooit een tellerbak geheel gereviseerd en een nieuwe volt regulator gekocht bij Volvo en dat was zo'n 9 a 10 jaar geleden, toen al € 90,- voor dat ding moeten lappen. Maar het probleem was wel opgelost. Geen idee of er aftermarket alternatieven te koop zijn en geen idee wat Volvo nu voor dat ding vraagt.
Daarna heb ik misschien nog 2 jaar met die Volvo rondgereden.. Toen is hij op stalling gegaan ivm aanschaf Mercedes en hij is er niet meer uitgekomen. Na het afschaffen van de belastingvoordeel was er met deze Volvo helaas geen eer meer te behalen. De Kjet was kapot en LPG kreeg toen nog geen vrijstelling/overgangsregeling. Net geen 40 jaar en Keuring was ook verlopen, teveel opknap werk, markt naar de kloten het was geen handel meer. Helaas is hij toen naar de demontage gegaan.
Afijn, heb het een en ander vooraf eruit gehaald. Wat ik toevallig nog liggen heb is de complete teller unit, met gereviseerde Tachometer r0.605 met 22000 geteld na revisie, Toerenteller, nieuwe lampjes en een nieuwe (2 jaar oude dan) Volt regulator. Ligt al ruim 8 jaar op de plank bovenop een Haynes voor 260 series 1975-1985.
Zou je er om verlegen zitten, stuur maar PM
Groetjes