Berichten: 159
Topics: 61
Lid sinds: Jan 2012
Mijn b27e loopt stationair op LPG bijna 1000 toeren hoger dan op benzine.
Volgens mij is dat niet de bedoeling.
Vraag: wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn, en hoe kan ik dat verhelpen?
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
ALs de motor op benzine normaal en goed loopt, maar op LPG niet dan ligt het waarschijnlijk aan de LPG installatie.
Is de verdamper goed afgesteld?
Afhankelijk van merk en model zitten hier stelschroeven op om o.a. stationair te regelen.
Heb je een handleiding van de verdamper, zoek eens via google hiernaar.
Overigens loopt mijn B21a op LPG ook iets anders (hoger) stationair, maar geen 1000 rpm. Een 100 misschien wel.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 159
Topics: 61
Lid sinds: Jan 2012
Ik heb ook het co gemeten. Op LPG 0.6 en benzine 1.5. misschien zegt dat ook iets?
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Maar als je al CO kunt meten kun je toch gelijk de verdamper afstellen? Iemand met co-meetapparatuur zou dit direkt in orde moeten kunnen maken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 159
Topics: 61
Lid sinds: Jan 2012
Tis maar een simpel co metertje. Zegt helaas niks over m'n kluskunde
En ik heb het afstellen op LPG nog nooit gedaan.
Maar het stationair liep altijd ongeveer gelijk op LPG en benzine. Toch is apart dat dit ineens zo verschilt. Ik heb het idee dat er ergens valse lucht wordt gezogen. Als ik in de buurt van de balg remmen reiniger spray, dan gaat het toerental omhoog. Misschien dat daar een lek zit. Ook als ik in het gaatje van de spinnenkop spray van de co afstelschroef gaat het toerental omhoog.