Hier dito, 265 1978 op lpg.. 8) Geen problemen meer, wel gehad..
Hetzelfde verbruik als wat Jan opgeeft 1 op 5 / 1 op 7 afhankelijk van terein, lading en of rijstijl..
Op LPG is ie ietsje slomer dan op benzine, maar daar het een ouwe logge lobbes betreft hoef je dat niet echt tegen te zitten..
Hier betreft het een ouderwets LPG systeem met de verdeler direct op de luchtinlaat van de motor..
Wat betreft mijn ervaringen met de LPG problemen is het verhaaltje valse lucht, kleppen fout en fout afgestelde ontsteking (verkeerde / lekke kabels, slangen, poreus)...
Valse lucht staat 100% garant voor veel mooie back fires, dus dat vacuüm systeem moet 100% zijn naam eer aan doen en pot dicht zijn..
Back fire bij koude start zijn meestal te wijten aan foute ontsteking, kleppen of slechte manier van starten. Doorstarten tot hij loopt is gewenst (ook al duurt het wat langer). Ook beter dacht ik om de ontsteking iets vroeger te zetten dan op benzine, deze afstelling zal dus altijd de een of de ander beïnvloeden.. De gulden middenweg is puur theorie en in de vingers en gehoor van de monteur..
Schade die gemakkelijk door back fire kan ontstaan:
Luchtfilter, ijzeren pan, verbuigen de klemmen, kunststof behuizing breekt zonder problemen.
Luchtslangen springen kapot/los of scheuren.
Luchtweger wordt krom geslagen.
Die laatste is een gemene, ook de rubber buis die daarboven zit.
Aan te bevelen is een beveiliging in te bouwen om bij back fire de druk af te laten.
Als je het forum met backfire doorzoekt vind je enkele topics hierover met enige mooie bouwsels.. Ik heb het simpelweg opgelost dmv een Kiwakeur terugslagklepje een messing t-stuk ½ duims en twee slangtule ¾ duims tule ½ duims schroefdraad. Deze in het luchtcircuit geplaatst tussen koudstartinjector en stationair luchtafstelknop. Werkt goed.. Ik wil er nog eentje in de luchtfilter deksel boren.. Voorkomen is beter dan genezenâ¦