18 October 2010, 08:29
Weet iemand of een oliedruksensor van een Volvo 440 op een Volvo 240 past? De 240 is een 2.0 uit 1991.
Oliedruksensor (volgens mij werkt het!)
|
18 October 2010, 08:29
Weet iemand of een oliedruksensor van een Volvo 440 op een Volvo 240 past? De 240 is een 2.0 uit 1991.
18 October 2010, 09:46
bedoel je die voor het metertje of voor het lampje?
18 October 2010, 09:58
Ik kan een oliedruksensor kopen van een Volvo 440 met een dubbele aanluiting. Dus een voor het lampje en een voor de meter. In mijn 240 zit nog geen sensor. De vraag is eigenlijk of het schroefdraad van deze sensor in de mijn motor past. Het gaat om deze set.
http://link.marktplaats.nl/386975965
18 October 2010, 10:08
Dat is een gecombineerde oliedruk schakelaar. Het WK contact vervangt de standaard oliedruk schakelaar (als de druk beneden 2?? bar komt wordt het contact gemaakt naar massa en gaat je lampje branden)
Het G contact geeft bij bepaalde druk een bepaalde weerstand welke de meter doet uitslaan. Waarschijnlijk in de het schroefdraad aan deze schakelaar m10x1 maar deze is in een verloopje gedraaid. Er zijn allerlei verloopjes te koop (dichtstbijzijnde landbouwmech. bedrijf) En dan gaat het gewoon werken. Die meter kan in combinatie met de contactgever in elk willekeurig motorblok gebruikt worden, wel dient de schakel druk ongeveer gelijk te zijn. suuk6 met de montage.
18 October 2010, 10:53
ik verwacht wel dat dat gaat werken, je moet alleen even het verloopje passend maken
18 October 2010, 11:04
Bedankt voor de reacties. Ik ga het gewoon proberen en zal het hier wel laten weten of het werkt.
18 October 2010, 18:07
Ik bedenk me net dat het ook nog een massa-vrije gever zijn voor alleen de meter! Dan houd je voor je lampje gewoon de huidige schakelaar. Je dient dan voor deze een montage positie te vinden. Er zitten meerder stopjes in het oliedruk-systeem als je er hier ÃÃn van demonteerd heb je mooi montage gaatje voor de druk-gever. 8)
22 October 2010, 13:07
Wie heeft er een tip om de oude druksensor eenvoudig te verwijderen? Het gaat dus om de sensor tussen het oliefilter en de dynamo. Klopt het dat ik hier een sleutel 24 voor nodig heb?
22 October 2010, 14:03
Ja ik herinner me bijna 100% zeker dat het een 24 is. Zit niet zo heel vast.
Bij een B230/B200 zit daar M14x1,5 draad. Bij conrad verkopen ze adaptertjes om van die maat naar 1/8" NPT te gaan, dat is wat VDO sensoren ook vaak gebruiken. Beste nieuw koperen ringetje gebruiken en op de schroefdraad van de sensor heb ik een heel klein drupje vloeibare pakking gedaan (niet teveel, dat spul wil je niet in je oliekanaal en als je teveel gebruikt maakt de sensor geen massa meer..) Als je zoekt op het VDO nummer kom je vaak alle gegevens tegen die je zoekt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|