8 September 2009, 07:24
Ik heb zaterdag de rubber 0-ringen bij alle injectors vervangen (b230f) en dat is allemaal (vrijwel) goed gegaan, blok schud nu bijna niet meer.
Alleen heb ik denk ik wel iets gesloopt
Sinds dat ik die rubber ringen heb vervangen maakt de benzinepomp onder de auto veel meer geluid dan eerst (harde zoem), ik heb al op brandstofpomp gezocht hier op het forum en kunnen vinden dat dat kan liggen aan:
- Versleten brandstofpomp
- Defecte drukregelaar op injector rail.
- Te weinig benzine (zit helemaal vol, en komt nooit onder een kwart in de tank)
- In-tank pomp die niet werkt waardoor de pomp onder de auto harder moet werken?
- ?
Zijn er nog meer oorzaken mogelijk?
Waar zit de brandstofpomp precies onder mijn auto? (ben mijn haynes kwijt dus kan het niet even opzoeken)
Is er nog een manier om de drukregelaar schoon te maken, of moet ik die gelijk vervangen?
Hoe kan ik controleren of in-tank pomp nog werkt?
De laatste paar dagen slaat hij soms ook wat moeilijker aan en loopt dan even een paar seconden laag/onregelmatig stationair, start wel in 1 keer.
Voor de rest loopt hij goed na het starten en ik merk ook niets raats tijdens het rijden.
Alleen heb ik denk ik wel iets gesloopt

Sinds dat ik die rubber ringen heb vervangen maakt de benzinepomp onder de auto veel meer geluid dan eerst (harde zoem), ik heb al op brandstofpomp gezocht hier op het forum en kunnen vinden dat dat kan liggen aan:
- Versleten brandstofpomp
- Defecte drukregelaar op injector rail.
- Te weinig benzine (zit helemaal vol, en komt nooit onder een kwart in de tank)
- In-tank pomp die niet werkt waardoor de pomp onder de auto harder moet werken?
- ?
Zijn er nog meer oorzaken mogelijk?
Waar zit de brandstofpomp precies onder mijn auto? (ben mijn haynes kwijt dus kan het niet even opzoeken)
Is er nog een manier om de drukregelaar schoon te maken, of moet ik die gelijk vervangen?
Hoe kan ik controleren of in-tank pomp nog werkt?
De laatste paar dagen slaat hij soms ook wat moeilijker aan en loopt dan even een paar seconden laag/onregelmatig stationair, start wel in 1 keer.
Voor de rest loopt hij goed na het starten en ik merk ook niets raats tijdens het rijden.
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw