Berichten: 21
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2010
Wat doet iedere ''koker'' van deze brandstofpomp? De pomp komt uit een 740.
[img width=800 height=600]http://i56.tinypic.com/29uqcdi.jpg[/img]
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De kleine is de pomp, de grote het filter.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
En wat zien die setjes er altijd verbazingwekkend slecht uit...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 21
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2011
Casper,
Het potje naast de brandstofpomp is geen filter maar een accumulator. Simpel gezegd moet deze de druk constant houden tbv een goede inspuiting. De benzinepomp maakt als het goed is druk en dan zorgt de Kjet voor een pulserende drukwerking door de brandstof naar de injectoren te verdelen en de accumulator moet dit opvangen.
Het benzinefilter zit in de tank en onder de motorkap als het goed is.
Ik heb ook problemen gehad met mijn brandstofpomp en heb deze ook vervangen. Heel veel storingen in het systeem zitten in het brandstofpomprelais waar solderingen losraken maar bij mij was de pomp rot(van binnen slecht contact)
Ik heb mijn relaas in de turbo sectie geplaatst want ik heb een 240 turbo, lees maar als je tijd hebt.
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
hoeveel druk / L pm. geeft zo'n ding eigenlijk..?
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
de pomp kan 12 bar leveren.
De interne overstort gaat dan open.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.