Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Hallo,
mijn 2.0 uit mijn 1981 244 is kapot gelopen. Vervelend maar wel gelijk een mooie stap om er iets anders in te leggen. Ik haal morgen een B230FD blok op uit een 240 classic (1993). Mijn spruitstuk komt erop incl carburateur. Het is een injectie blok met injectoren in het spruitstuk.
Alleen die 240 heeft de brandstofpomp onder de auto zitten, en ik op het blok. Kan ik mijn brandstofpomp daar op het blok zetten of moet ik iets anders verzinnen?
Zit er dus een blindplaatje op dat blok waar mijn pomp opkam?
groet Jasper
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik zou ff kijken in het topic van Arn02.
http://volvolvo.nl/threads/13221-Weer-ee...e-automaat
Tegen het eind van dat topic kan je zien hoe hij een moderne B230FB heeft ingebouwd.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ik weet niet of je de carb zo aan kunt passen met jetting en waardes dat ie ook op dat blok zal lopen. Zover ik weet kan een benzinepomp niet op het blok want dat gat is afgedicht.
Doppie, Arn02 is overgestapt op LH2.4 om de injectoren te kunnen gebruiken.
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
DennisvdB schreef:Ik weet niet of je de carb zo aan kunt passen met jetting en waardes dat ie ook op dat blok zal lopen. Zover ik weet kan een benzinepomp niet op het blok want dat gat is afgedicht.
Doppie, Arn02 is overgestapt op LH2.4 om de injectoren te kunnen gebruiken.
ik denk dat dat opzich wel moet lukken. Ik ga de injectoren niet gebruiken zoals in het andere topic.
oke, dat zou jammer zijn. Is er een andere manier om de carburateur van brandstof te voorzien? Het overgens een log auto, dus inprincipe heb ik hem niet nodig toch? (Zou wel makkelijk zijn, vermogen op LPg is niet echt iets om over naar huis te schrijven)
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
7 June 2013, 21:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 June 2013, 21:31 door Dopski.)
Oeps ik had iets over het hoofd gezien :/
grijzev70tdi schreef:Hallo,
Mijn spruitstuk komt erop incl carburateur.
Ow :wacko:
Totaal andere vraag ja, dannog wel leuk topic om te lezen.
Ben ook wel benieuwd naar jou vraag/antwoord. Ook handig om als tijdelijke oplossing te gebruiken, tijdens ombouw naar LH.
Als je voornamelijk op LPG rijdt maakt het niet zoveel uit dat je carb niet aan de 2.3L specs voldoet.
En misschien dat je een lage druk pomp voor in je tank gebruiken (die jij waarschijnlijk niet hebt, maar die donor 240 misschien wel), mogelijk dat dat al genoeg druk is voor je carb?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Wellicht dan met een brandstofdrukregelaar tussen die pomp en carb werken, dan zou het wel moeten kunnen werken.
Berichten: 9.862
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
7 June 2013, 22:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 June 2013, 22:56 door Marc1970.)
De duurzame oplossing is de hulp/tussenas uit het carb blok te halen en in het injectieblok te steken. Op deze hulpas zit een nokje wat de benzinepomp aandrijft (bij injectieblok heeft de hulpas dit nokje niet). Ook de verdeler en de oliepomp worden met deze as aangedreven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Maar er zit toch geen gat waar de pomp op kan?
Bij mijn 230FT is ie dicht.
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Marc1970 schreef:De duurzame oplossing is de hulp/tussenas uit het carb blok te halen en in het injectieblok te steken. Op deze hulpas zit een nokje wat de benzinepomp aandrijft (bij injectieblok heeft de hulpas dit nokje niet). Ook de verdeler en de oliepomp worden met deze as aangedreven.
Dat wil ik ook doen, na beetje overleg te hebben gehad. Moet er alleen wel dat blindplaatje zitten. Ik zie het morgen wel hoe het is.
Bedankt voor de tips
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Je kan gewoon een lage druk electrische pomp kopen voor een paar tientjes. Zorgen dat-ie draait bij contact.