Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Normaal gesproken hoort de brandstofpomp even te draaien wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Dat gebeurt niet meer en de auto start ook niet meer (hij 'pakt' heel even, halve seconde).
Zekering 4 met 6 kort doorverbinden en de pomp doet het.
De verdenking gaat uit naar het brandstofpomprelais, maar hoe is te controleren of dat werkt? Van binnen is niets raars te zien.
Of heeft iemand andere tips?
Groeten,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Meest voorkomende probleem:
Los zittende contacten aan het relais. Onderaan het dashbaord zit een groot relais met een stekker en zes draden (posities). Kijk eens even of de draden los zijn gekomen door de hoge temeratuur die ontstaat door het vonken trekken. Ik denk dat daar de boosdoender zit.
Berichten: 63
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2005
ander relais proberen.....naar sloop lokaliseer soort en ruil. bij de dealert al gauw â⬠30 niet doen.
ik mheb er standaard een extra mee.
grt owen.
uperr
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Owen, dank voor de tip, morgen passeer ik rakelings Elferink in Enter. Daar kosten ze 15 Euro. Het proberen waard.
Het is wel zo dat de auto er van het ene op het andere moment meer kapte. Maar goed, we zien het wel, als dat de oorzaak niet is, hebben we er in ieder geval een reserve.
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 63
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2005
bij mij was het 2 maal 1 x dat relais dus.. precies zoals je beschrijft.
sucses... op een grote sloop zouden ze er niet meer dan ââ¬2,50 voor moeten rekenen als je hem er zelf uithaald tip neem nogwat van die relais mee en wat zekeringen ook altijd handig om op vooraad te hebben.
groeten owen.
uperr
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Ha Owen,
Bij Elferink was het type niet op voorraad (de Turbo is blijkbaar toch anders).
Dus morgen maar naar de dealer.
Er stonden maar 6 240's op het terrein, en uit de 5 injecties waren ze al verdwenen. Er is blijkbaar vraag naar...
Maar een handje zekeringen en een binnenlichtschakelaar voor bij de achteklep mocht ik zo meenemen. Dank voor deze tip!
Groet,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Er bleef weinig anders over dan het relais te vervangen, nieuw blokje erin geklikt, starten en lopen.
Ook de dealer zei dat die dingen vaak stukgaan. Kost wel 67 Euro :roll: maar als alles dan weer werkt is dat snel vergeten.
Ondanks de prijzen is het toch altijd wel prima bij de dealer, snel en goed: bestellingen zijn er na 1 dag en je wordt perfect geholpen. Dit in tegenstelling tot veel slopers, die vaak ook nog relatief duur zijn.
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 63
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2005
de sloper waar ik wel eens kom doet niet moeilijk over een relaitje wat ik er zelf uigehaald heb..
goed dat die weer loopt en ja dan maakt zo'n uitgave even niet uit. maar als je nou op de sloop oid bent en je bent in de gelegenheid check ff zo'n ralais bij je.
owen.
uperr