Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dubbele brandstofpomp B230FK ombouw
#1
Ik ga in de bouwvak mijn 1992 240 ombouwen naar een B230FK. Het blok komt uit een 1998 940. Weet iemand of de 940 waar dit blok uit komt ook een dubbele brandstofpomp gebruikt? (intank en onder de auto) 

Klopt het dat de brandstofpompen niet door de ECU geregeld worden? Ik houd namelijk de kabelboom van de 240. Dan zou het niet uitmaken namelijk.
Antwoord
#2
De pomp wordt wel gevoed vanaf zekering 4. Die krikgt stroom van het brandstofpomprelais. En dat brandstofpomp relais wordt weer gestuurd door de ecu.

Je hebt een opvoerpompje in de tank nodig, maar zeker de hoge drukpomp onder de auto. Of een alles in 1 pomp in de tank kan ook. Dat laatste had de 940. Maar de 240 setup is net zo goed.
Antwoord
#3
Omdat ik een 1992 240 heb, zit er bij mij een opvoerpomp in de tank.

Allebei de pompen zijn nog niet zo oud, dus als ik deze kan houden, graag.
Antwoord
#4
(18 May 2020, 21:15)TeunTimmermans schreef: Klopt het dat de brandstofpompen niet door de ECU geregeld worden? Ik houd namelijk de kabelboom van de 240. Dan zou het niet uitmaken namelijk.

Nee dat klopt niet, bij de LH Jetronic wordt het brandstofrelais aangestuurd door de ECU. Laat je de motor afslaan, dan schakelt de ECU de pompen (en nog meer zaken) m.b.v. dat relais uit.

Ik kan me niet voorstellen dat dat bij een 940 niet ook zo werkt. Afgaande op onderstaand fotootje zie ik eenzelfde soort beugel die de injectiepomp en het brandstoffilter huisvest als bij een 240, alleen op een iets andere plek. Dan moet er m.i. dus ook een opvoerpompje in de tank zitten.

[Afbeelding: 4e2ba6a2b03ef887d40ac07890919216.jpg]
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#5
(19 May 2020, 19:23)TeunTimmermans schreef: Omdat ik een 1992 240 heb, zit er bij mij een opvoerpomp in de tank.

Allebei de pompen zijn nog niet zo oud, dus als ik deze kan houden, graag.

Ik had gemist dat je nu een late 240 hebt. Dus hebt nu al een auto met LH2.4
Dan is het vereenvoidigd gezegdt een kwestie van plug en play.
Wellicht dat je in de motorruimte enekel onderdelen op eennandere plek moet aanbrengen (zoals de LMM), en dus wat draden moet verlengen.

Voor het brandstof systeem hoef je volgens mij niets aan te passen.
Antwoord
#6
Heb inderdaad een LH2.4,

Meeste aanpassingen zijn bekend via de forums.

Alleen de brandstofpompen dus niet, omdat latere 940 blijkbaar alleen een intankpomp heeft. Ik ga het gewoon proberen. Als de pomp onder mijn 240 uiteindelijk niet blijkt te lopen na de ombouw, dan kan ik die altijd nog schakelen via de intankpomp sturing en een relais.
Antwoord
#7
Wees gerust die gaat gewoon werken.
De 940 ecu geeft hetzelfde signaal naar het brandstofpomprelais of daarachter nu 1, 2 of 6 pompen zitten maakt niet uit.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 6.683 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  b230fk pieter2 6 1.248 27 November 2022, 15:17
Laatste bericht: skidje
  B230FK EGR afsluiten JanO 8 1.945 29 July 2022, 10:43
Laatste bericht: JanO
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 1.914 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 1.813 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  dubbele carburateur pieter2 7 3.065 17 December 2020, 19:32
Laatste bericht: pieter2
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 9.102 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  start niet : relais brandstofpomp? luukv47 6 5.106 13 March 2020, 21:35
Laatste bericht: luukv47
  B230FK valt soms uit na langere rit Volvorine 4 3.155 12 January 2019, 20:51
Laatste bericht: Dopski
  B230FK stottert na bocht Volvorine 4 2.996 7 January 2019, 22:22
Laatste bericht: edwin

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)