Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Wellicht dat het bij de 240 helpt om het middensteun rubber juist iets verder omlaag te zetten. De hoek die de hardy schijf dan moet maken wordt dan kleiner. Klopt mijn redenering denk je?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Goed punt, het midden van de aandrijfas moet juist omlaag.
Althans, als net als bij mij je baksteun op de originele hoogte zit en de voorkant van de motor wat hoger.
Hierdoor helt de motor achterover en komt er een te scherpe knik in de as. Het midden zakken zou dan de goede richting moeten zijn.
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Inderdaad! Dat gaan we proberen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Als je het echt goed wilt krijgen, de flens van de bak moet in een veld parallel aan het veld van de flens van het differentieel liggen. Zoals twee tegenover gestelde kanten van een dobbelsteen. In ieder geval zo dicht mogelijk bij die ideale situatie.
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
7 June 2016, 13:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 June 2016, 13:48 door Marc1970.)
Hier staat het dubbeldik uitgelegd:
http://www.therangerstation.com/tech_lib...gles.shtml
De as heeft origineel al een kleine 'parallelle knik' vanaf het midden, omdat de aansluiting op het dif iets uit het midden zit. Maar als je zit wat de 4WD boys allemaal 'parallel wegknikken', moet een klein extra knikje ergens geen probleem zijn. Zolang het maar parallel blijft.
Zo'n Guibo schijf is volgens mij niet bedoelt om continu knikken op te vangen, eerder om roterende trillingen en schokken op te vangen. Dus vanaf bak tot midden moet de as in een rechte lijn gaan. Wat je daarna doet, maakt niet uit zolang je het maar compenseert aan de achteraskanteling.
De schijf heeft een montagerichting, check die eens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Super, dank je!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com