Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M47 Guibo flens naar gewone flens
#11
Wellicht dat het bij de 240 helpt om het middensteun rubber juist iets verder omlaag te zetten. De hoek die de hardy schijf dan moet maken wordt dan kleiner. Klopt mijn redenering denk je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
#12
Goed punt, het midden van de aandrijfas moet juist omlaag.
Althans, als net als bij mij je baksteun op de originele hoogte zit en de voorkant van de motor wat hoger.
Hierdoor helt de motor achterover en komt er een te scherpe knik in de as. Het midden zakken zou dan de goede richting moeten zijn.
[Afbeelding: a0mowva.jpg]
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#13
Inderdaad! Dat gaan we proberen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
#14
Als je het echt goed wilt krijgen, de flens van de bak moet in een veld parallel aan het veld van de flens van het differentieel liggen. Zoals twee tegenover gestelde kanten van een dobbelsteen. In ieder geval zo dicht mogelijk bij die ideale situatie.
Antwoord
#15
Hier staat het dubbeldik uitgelegd: http://www.therangerstation.com/tech_lib...gles.shtml

De as heeft origineel al een kleine 'parallelle knik' vanaf het midden, omdat de aansluiting op het dif iets uit het midden zit. Maar als je zit wat de 4WD boys allemaal 'parallel wegknikken', moet een klein extra knikje ergens geen probleem zijn. Zolang het maar parallel blijft.

Zo'n Guibo schijf is volgens mij niet bedoelt om continu knikken op te vangen, eerder om roterende trillingen en schokken op te vangen. Dus vanaf bak tot midden moet de as in een rechte lijn gaan. Wat je daarna doet, maakt niet uit zolang je het maar compenseert aan de achteraskanteling.

De schijf heeft een montagerichting, check die eens.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Super, dank je!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Staartstuk BW55 swap naar AW71 gerbenvdlindeu 9 5.584 29 March 2019, 09:48
Laatste bericht: polestar-volvo
  ombouwen 245-1993 naar automaat kombuis2008 1 2.564 28 July 2018, 11:17
Laatste bericht: RM
  Ombouw van M45 naar M46 of M47 Mark244 8 9.211 26 April 2016, 12:19
Laatste bericht: polestar-volvo
  Automaat ombouw 3 naar 4 traps wat is er mogelijk vinkepeter 4 4.963 26 February 2016, 10:17
Laatste bericht: Goedkoetje
  Problemen met opschakelen naar de 3 (BW55) ZOAB 2 3.458 27 September 2015, 17:56
Laatste bericht: ZOAB
  740 M47 naar M90 ombouw xseto 10 10.247 11 February 2015, 19:12
Laatste bericht: Jw240
  B30 blok van automaat naar schakel Retsok 6 12.019 25 May 2014, 20:58
Laatste bericht: Retsok
  Van M45 naar M46 met OD in een 245DL 1979 WilbertL 15 8.888 21 February 2014, 21:46
Laatste bericht: Black Moose
  BW55 monteren op B230fd omgebouwd naar carburatie dukeGLT 12 7.143 6 December 2013, 17:16
Laatste bericht: skidje
  automaat knakt bij schakelen van r naar d en andersom Van Schellen 4 4.607 10 September 2013, 14:00
Laatste bericht: Sietse

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)