Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2015
wie weet welke versnellingsbak er achter een 2.3l turbo met 375pk en 500nm uit een Volvo 850 past
ik wil de motor namelijk in een Volvo 240 bouwen , ik zie jullie reactie graag tegemoet
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
raymondvandermolen schreef:wie weet welke versnellingsbak er achter een 2.3l turbo met 375pk en 500nm uit een Volvo 850 past
ik wil de motor namelijk in een Volvo 240 bouwen , ik zie jullie reactie graag tegemoet
de m90 van een 940. Let wel op de versnellingsbak zal een modificatie
zou
deze link goed doorlezen !!
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Laurens Zondag schreef:de m90 van een 940. Let wel op de versnellingsbak zal een modificatie
zou deze link goed doorlezen !!
HoHo Laurens... Is de M90 van de 6-cilinder uit de 960 niet een betere optie. Volgens mij past daar de flens een ieder geval van.
Maar het meeste werk moet dan nog beginnen. Leuk.. Laat maar een foto's zien hier. Daar smullen we van.
Gr
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
De M90 van een 960 past idd de bellhousing is exact gelijk (is ook een whiteblock)
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Maarja dan kan een mooie BMW ZF 5/6-bak ook een ooptie zijn (uiteraard met omgelaste bellhousing etc), denk dat een M90 wel flink wat kan hebben (ook dat vermogen) maar dan niet bij echt zwaar gebruik. Gewoon rijden en gebruiken wel, drift misschien niet...
bakaxel.se heeft ze, met de andere flens er op gelast etc. Misschien een optie (of zelf doen).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
5 April 2015, 11:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 April 2015, 12:10 door Laurens Zondag.)
howw goed dat je het zegt moet een m90 van een 6 cilinder zijn fie van een 4 cilinder heeft een ander bout patroon.
de 6 cilinder is al een white block en die hebben hetzelfde patroon als van een 5 cilinder van een t5r blok
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Achter de 2.3 turbo in de 850 zit uit de fabriek toch ook de m90
Dan zal die dat vermogen wel aankunnen zou je denken.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja, dan heet ie M56, maar dat is in feite dezelfde bak. Maar dat vermogen is geen standaard 850R vermogen.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
6 April 2015, 18:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 April 2015, 18:23 door Laurens Zondag.)
m56 moet je flink aanpassen volgens mij om aan te kunnen sluiten op de achteras
neemt niet weg dat de 3e versnelling zwak blijft. Ik weet niet in welk jaar ze die versterkt hebben
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Dat bedoelde ik niet :-). De m56 en m90 hebben dezelfde interne delen. De 850R had ook de m56 waarschijnlijk. Dus een m90 kan het vermogen van een 850R wel hebben.
Alleen de topicstarter heeft het over 375pk, dat is 125pk meer dan de 850R standaard had. Dus of de m56/90 dan nog steeds heel blijft...