1 February 2013, 13:13
Hallo allemaal,
Heb een probleem met mijn trouwe 245: Om 1 of andere reden gaat er zoveel brandstof doorheen dat de auto verzuipt bij starten op benzine!
Dit systeem start altijd eerst op benzine, het motorstoringslampje (het Lambda-symbool) gaat dan ook aan. Als de auto op de LPG stand overschakeld loopt de motor snel beter (en het storingslampje wordt dan uitgeschakeld).
Is de motor eenmaal op temperatuur, dan kan ie ook op benzine rijden. Heb wel de indruk dat er veel rook achter hangt.
Zowel op benzine als LPG is het brandstofverbruik ook erg hoog sinds deze klachten ontstaan zijn.
We hebben al het volgende gedaan:
Controle inlaat op lekkages
Controle vacuumslangen
Controle ontstekingssysteem (rotor/verdeler, bougiekabels, bobine, sensor)
Brandstofreiniger aan de inhoud van de benzinetank toegevoegd
Vervolgens de volgende werkzaamheden gedaan:
Luchthoeveelheidsmeter schoongemaakt
Lambdasensor vervangen
Alle bougies vervangen
Herkent iemand dit probleem?
Zou graag weten wat er te meten valt, dus als er iemand waardes heeft van bijvoorbeeld de temperatuursensor, luchthoeveelheidsmeter en gaskleppotmeter dan hoor ik het graag!
Oh ja, als ik de vacuumslang van de brandstofdrukregelaar losneem en ruik, is er duidelijk een benzinegeur. Las elders op dit forum dat de regelaar dan stuk kan zijn, maar heb het idee dat de bewuste vacuumslang altijd naar benzine ruikt aangezien die aan het inlaatspruitstuk zit?
Graag suggesties!
Mvgr
DenS245Polar
Heb een probleem met mijn trouwe 245: Om 1 of andere reden gaat er zoveel brandstof doorheen dat de auto verzuipt bij starten op benzine!
Dit systeem start altijd eerst op benzine, het motorstoringslampje (het Lambda-symbool) gaat dan ook aan. Als de auto op de LPG stand overschakeld loopt de motor snel beter (en het storingslampje wordt dan uitgeschakeld).
Is de motor eenmaal op temperatuur, dan kan ie ook op benzine rijden. Heb wel de indruk dat er veel rook achter hangt.
Zowel op benzine als LPG is het brandstofverbruik ook erg hoog sinds deze klachten ontstaan zijn.
We hebben al het volgende gedaan:
Controle inlaat op lekkages
Controle vacuumslangen
Controle ontstekingssysteem (rotor/verdeler, bougiekabels, bobine, sensor)
Brandstofreiniger aan de inhoud van de benzinetank toegevoegd
Vervolgens de volgende werkzaamheden gedaan:
Luchthoeveelheidsmeter schoongemaakt
Lambdasensor vervangen
Alle bougies vervangen
Herkent iemand dit probleem?
Zou graag weten wat er te meten valt, dus als er iemand waardes heeft van bijvoorbeeld de temperatuursensor, luchthoeveelheidsmeter en gaskleppotmeter dan hoor ik het graag!
Oh ja, als ik de vacuumslang van de brandstofdrukregelaar losneem en ruik, is er duidelijk een benzinegeur. Las elders op dit forum dat de regelaar dan stuk kan zijn, maar heb het idee dat de bewuste vacuumslang altijd naar benzine ruikt aangezien die aan het inlaatspruitstuk zit?
Graag suggesties!
Mvgr
DenS245Polar
Onbetwist bandenspecialist.