7 April 2012, 22:04
Ik heb onlangs een stuurbekrachtiging gekocht en ben van plan deze in te bouwen in mijn '82-er 244.
Ik ben me even aan het inlezen over het hoe en wat en heb toch nog wat vragen.
Volgens Greenbook TP30001/3 (Steering Rapairs & Maintenance) heb ik (denk ik) een Cam Gear voor een B27/B28.
De pomp die er bij zit heeft een apart (plastic) reservoir voor de vloeistof, (zie onderstaande tekening)
Vraag 1: heeft iemand een foto van hoe het er bij een B27/B28 uitziet; waar dat reservoir dan ergens hangt/bevestigd is?
Vraag 2: Past de bevestigings plaat voor de pomp dan wel op een B19 blok?
Vraag 3: Mocht e.e.a. niet gaan passen om wat voor reden dan ook, kan ik dan elke willekeurig pomp pakken en die aansluiten op het stuurhuis?
Nog wat anders: vanaf de pomp lopen twee leidingen die naar het stuurhuis gaan: een korte, geheel van metaal en een hele lange, deels van dikke rubber slang.
Nu loopt die lange leiding geheel heen en weer over de volle lengte van het stuurhuis. (zie tekening hieronder).
Het gedeelte rubber slang heeft twee grote scheuren, dus moet vervangen worden (alleen zit die dikke slang aan de metalen leiding geperst.)
Vraag 4: waarom loopt die leiding helemaal van links naar rechts over de stuurbuis; is daar een reden voor?
Vraag 5: Kan ik niet gewoon die lange leiding een stuk inkorten en voorzzien van een stukkie flexslang?
Ik ben me even aan het inlezen over het hoe en wat en heb toch nog wat vragen.
Volgens Greenbook TP30001/3 (Steering Rapairs & Maintenance) heb ik (denk ik) een Cam Gear voor een B27/B28.
De pomp die er bij zit heeft een apart (plastic) reservoir voor de vloeistof, (zie onderstaande tekening)
Vraag 1: heeft iemand een foto van hoe het er bij een B27/B28 uitziet; waar dat reservoir dan ergens hangt/bevestigd is?
Vraag 2: Past de bevestigings plaat voor de pomp dan wel op een B19 blok?
Vraag 3: Mocht e.e.a. niet gaan passen om wat voor reden dan ook, kan ik dan elke willekeurig pomp pakken en die aansluiten op het stuurhuis?
Nog wat anders: vanaf de pomp lopen twee leidingen die naar het stuurhuis gaan: een korte, geheel van metaal en een hele lange, deels van dikke rubber slang.
Nu loopt die lange leiding geheel heen en weer over de volle lengte van het stuurhuis. (zie tekening hieronder).
Het gedeelte rubber slang heeft twee grote scheuren, dus moet vervangen worden (alleen zit die dikke slang aan de metalen leiding geperst.)
Vraag 4: waarom loopt die leiding helemaal van links naar rechts over de stuurbuis; is daar een reden voor?
Vraag 5: Kan ik niet gewoon die lange leiding een stuk inkorten en voorzzien van een stukkie flexslang?