24 October 2011, 17:38
Hallo V6 rijders.
Afgelopen weekend heb ik meegedaan met de HTTT2011. Dit was mijn 2e jaar en wederom weer een enorm succes.
Ik had de 264GL al een week voor de deur staan daar ik haar voor de VKB al uit de schuur had gehaald.
Omdat de HTTT2011 voor ons een 200KM rijden is zijn wij op zaterdag reeds naar het mooie twente gereden.
Helaas kreeg ik op de heenweg problemen. Ik merkte het al bij het starten. De motor bokte wat meer op stationair maar ook bij optrekken was het bokken goed voelbaar. De auto schokte hevig en vanaf de 3500 to 4000 toeren liep die eigenlijk pas goed en voelde je weer volle vermogen.
Bij het gas loslaten hoorde je duidelijk knallen in de uitlaat. Ik denk dus aan de ontsteking.
Ik heb nog geen bougies bekeken. De verdeelkap, rotor, kabels en bougies zijn in 2007 vervangen (8000KM) en lijken mijn goed!
Zijn er hier kundige mensen die wat suggesties hebben?
De regeleenheid lijkt mij nog goed anders start de auto niet, lijkt mij.
Op tijd zetten doet de regeleenheid middels pulsgever (dacht ik).
Bobine geen idee wat je merkt als deze stuk is,... volgens mij moet je dan ook stationair meer merken ipv een enkele bok, onregelmatig lopen.
Kleppen stellen misschien?
doorslaan van kabels?
Kortom de zoek tocht is begonnen!
Groetjes Ronald.
Afgelopen weekend heb ik meegedaan met de HTTT2011. Dit was mijn 2e jaar en wederom weer een enorm succes.
Ik had de 264GL al een week voor de deur staan daar ik haar voor de VKB al uit de schuur had gehaald.
Omdat de HTTT2011 voor ons een 200KM rijden is zijn wij op zaterdag reeds naar het mooie twente gereden.
Helaas kreeg ik op de heenweg problemen. Ik merkte het al bij het starten. De motor bokte wat meer op stationair maar ook bij optrekken was het bokken goed voelbaar. De auto schokte hevig en vanaf de 3500 to 4000 toeren liep die eigenlijk pas goed en voelde je weer volle vermogen.
Bij het gas loslaten hoorde je duidelijk knallen in de uitlaat. Ik denk dus aan de ontsteking.
Ik heb nog geen bougies bekeken. De verdeelkap, rotor, kabels en bougies zijn in 2007 vervangen (8000KM) en lijken mijn goed!
Zijn er hier kundige mensen die wat suggesties hebben?
De regeleenheid lijkt mij nog goed anders start de auto niet, lijkt mij.
Op tijd zetten doet de regeleenheid middels pulsgever (dacht ik).
Bobine geen idee wat je merkt als deze stuk is,... volgens mij moet je dan ook stationair meer merken ipv een enkele bok, onregelmatig lopen.
Kleppen stellen misschien?
doorslaan van kabels?
Kortom de zoek tocht is begonnen!
Groetjes Ronald.
264 RULES!!!!